Gå til innhold

Hvor lenge før termin fikk dere time til å diskutere mulig ks?

Anbefalte innlegg

Jeg/vi fikk brev fra sykehuset idag om time for å diskutere om jeg kan få innvilget KS og det blir da bare 12 dager før termin.

Føler sykehuset "strekker" det så langt de kan.

Jeg er andregangs fødende, vår lille prins i magen er estimert til å bli over 4,5 kg og han har ligget i sete siden uke 32. Regner med at det går bra men føler de tar det for tett opp til termin.

Liker ikke å gå slik i uvisshet.

Andre med samme erfaring?

Fortsetter under...

Jeg var til time på sykehuset i begynnelsen av mars og har termin i midten av juni. Mener jeg var enda tidligere i mitt første svangerskap... Jeg tenker at 12 dager før høres ut som kort tid, med tanke på at tidspunktet for keisersnittet gjerne settes opp en uke før..

Hvor langt er du på vei nå? Kan du ikke snakke med jordmor? Det var hun som henviste meg til samtale iallefall..

massevis av lykke til!

Takk for svar!

At det skal være slik forskjell her jo helt vilt! Jeg er 36 uker på vei, inn i vår 37`ende uke. Men jeg får snakke med jordmor og høre hva hun sier, skal dit til uken.

Hører gjerne andres synspunkt på dette!

Tidspunktet for når man setter opp samtale er kanskje litt avhengig av årsaken til keisersnitt? Kanskje de vil vente lengst mulig i håp om at prinsen snur seg, slik at du kan føde vaginalt?

Har nettopp fått innvilget ks, det blir og 12 dager før termin. Vær forberedt på at du som har fått time 12 dager før termin kanskje blir lagt inn den dagen eller et par dager senere hvis du får innvilget ks.

De strekker det så langt de kan fordi de vil at babyen skal være i magen lengst mulig. Dette er jo bra, selv om man føler man "aldri" får svar...

Fikk vite at babyen var stor (forige var også stor) og at ks var et alternativ.

Kom på sykehuset og fikk bekreftet stort barn. Så sjekket de om jeg var moden. Dersom jeg hadde vært moden ville de først og fremst diskutert om det var aktuelt å sette meg igang..

Jeg var ikke moden, og fikk derfor en dato for planlagt ks.

Hadde og følelse av at det ble for tett til termin, men de sa at sånn var det bare. Mor hadde mye å si mht følelser og tanker for fødselen, men først og fremst ble hele prosessen vurdert til barnets beste.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...