Gjest Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Mannen min er ikke norsk, og vi tenker å bruke mellomnavn fra hans hjemland når vi får barn. Hva synes dere om å bruke navn som er helt ukjente eller lite brukt i Norge som mellomnavn? Vi kommer til å velge et fornavn som er vanlig, eller i hvert fall enkelt, i Norge (f.eks. Julia, Adriana, Caroline, David, Benjamin, Samuel...). Har tenkt på navnene Shanti, Sabita eller Malathi til jente, Samir, Milan, Sanjay eller Ajay til gutt. Blir dette for rart og fremmed?
Erymax Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Nei, det blir ikke rart.Dere har helt lov til å ha "deres greie" når dere er fra forskjellige land., og det er da en mening med at navnet blir spesiellt.Tror det er bra for barnets identitet å ha navn fra begge land...og så blir det unik uten at dere må "snekre sammen" noe bare for å være spesielle. Kanskje bare tenke litt på klagen i samensetningen slik at det ikke blir for tungt..lykke til:)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 9. april 2009 #3 Skrevet 9. april 2009 Tøft gjort Flotte, sterke navn. Skjønte jeg deg rett med at du ville bruke vanlige navn til fornavn, og de spesielle du ramset opp som mellomnavn ?
Gjest Skrevet 9. april 2009 #4 Skrevet 9. april 2009 Julia Malathi var vakkert.. Samme med Benjamin Milan.
Koseklompen Skrevet 9. april 2009 #5 Skrevet 9. april 2009 Hva med Chandni?? Det betyr Måneskinn Julia Malathi Samuel Milan
erteposen + 4 Skrevet 10. april 2009 #6 Skrevet 10. april 2009 Jeg synes det er flott når en blander navn fra ulike kulturer, når foreldrene kommer fra ulike kulturer:) Naboene våre er norsk-pakistanske. De har valgt å bruke det norske etternavnet, og en kombinasjon av norske-pakistanske fornavn. Satt på spissen: Aud Samsaya Nordbotten. Likte veldig godt Malathi.
jente og gutt Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 Vi har gjort det sånn, mannen min er ikke norsk, og vi har blandet litt. Synes det passer fint jeg.
Gjest Skrevet 20. april 2009 #8 Skrevet 20. april 2009 Har ikke hatt mulighet til å være her inne på en stund, men vil gjerne takke for svar. Det var fint å lese at dere synes tanken vår er god:-) Og til deg som spurte; ja vi vil kombinere et navn som er vanlig/enkelt i Norge med et mer spesielt mellomnavn.
Gjest Antarctica Skrevet 21. april 2009 #9 Skrevet 21. april 2009 Shanti er flott - betyr ikke det "fred" ?
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 men i Norge er shanti/chanti et typisk hundenavn vel?
Miranda♥ Skrevet 23. april 2009 #11 Skrevet 23. april 2009 Julia Malathi Julia Sabita Adriana Malathi Adriana Sabita Syns de var fine :-) Caroline er også pent, men oppbrukt. Datteren min skal forresten hete Adriana! Julia og Adriana er NYDELIGE navn! Benjamin Milan David Milan De passet bra :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå