Solstrålen Vicky Skrevet 8. april 2009 #1 Del Skrevet 8. april 2009 Heisann! Jeg lurer på endel ting. Jeg er 32+5 uker på vei med en gutt og en jente. I de siste dagene har jeg vært VELDIG plaget med kvalme,svimmel og trett. Jeg har også begynt å fått slike pulserende smerter i ryggen. De kommer bare plutselig,og varer en liten stund. (bare noen få ganger pr dag) Det er veldig med aktivitet i magen,og det kjennes mye helt nede i bekkenet/blæra..har ofte kynnere,og bevegelsene til barna er liksom litt forandret. Mulig det er fordi det er mindre plass i magen...er veldig hard hele tiden. (får selvfølgelig en skikkelig kynner her jeg sitter og skriver:/) Kan dette være tegn på at fødselen nærmer seg??? Håper på svar!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139936132-er-f%C3%B8dselen-like-rundt-hj%C3%B8rnet/
jeg fant firkløvern Skrevet 9. april 2009 #2 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg er tenker at det kan være tegne på at fødselen nærmer seg, men trenger ikke det. Jeg har selv hatt hyppige kynnere i perioder og slitt med endel av de plagene du beskriver, men det har ikke vært noe fødsel likevel. Kanskje er det kroppen som forbereder seg, eller at kynnerne kommer av tyngden av magen osv. Jeg har i allefall slitt endel og jeg merker at jeg får kynnere når jeg sitter eller ligger lenge i samme stilling. Jeg nevnte de hyppige kynnerne til jordmor og fikk beskje om å ta kontakt med fødeavdelingen neste gang, for det kunne også være tegn på premature rier, så greit å få det sjekket. Uansett så er du jo kommet langt, så det trenger ikke å være lenge til de kommer heller. Får håpe for deres del at de er der inne noen uker til Hilsen ei som går å venter og venter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139936132-er-f%C3%B8dselen-like-rundt-hj%C3%B8rnet/#findComment-139938590
Solstrålen Vicky Skrevet 10. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2009 Hei igjen! Takk for svar:) Jeg ble litt urolig igår,ettersom kvalmen bare ble værre og værre,og jeg hadde kastet opp så mye,var svimmel og i dårlig form. Så da ringte jeg føden for sikkerhets skyld,bare for å høre hva de hadde å si. Det resulterte i at jeg måtte dit for å ta en sjekk. Tok bl a urinprøve,og det viste seg at jeg får i meg for lite næring. Jeg vet jeg har vært litt sløv med maten i det siste,og har kun lagt på meg ett par kg den siste halvannen mnd,men det er mye fordi jeg er så kvalm og kaster opp. Så da ble jeg innlagt og satt på drypp. (Jeg ble også satt på registrering,men hadde heldigvis ingen rier:)) Og idag var prøvene fine,så da fikk jeg reise hjem igjen:) Jeg må fortsette med jerntabl,og jeg må begynne med cyrtec og postafen 1-2 g daglig. Så får vi se om plagene gir seg,eller blir mildere ihvertfall. Så nå er det vel bare å ta det med ro,spise regelmessig,hvile mye,og håpe på at smånurkene holder seg inne i magen i noen uker til;)) Håper du også blir bedre etterhvert. Jeg har ihvertfall lært at det er mye bedre å ringe føden å spørre en gang for mye,enn en gang for lite:) Det er så greit å få sjekket at alt er iorden for sin egen del. Masse lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139936132-er-f%C3%B8dselen-like-rundt-hj%C3%B8rnet/#findComment-139941102
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå