Tcheeka Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 han vil ha pupp når han bæsjer pupp når han fiser pupp for å sove pupp for å rape pupp for å gulpe pupp mot fremmede stemmer pupp når storesøster leker pupp mot høye lyder pupp for å kose pupp for å trøste generelt pupp når han er våken ..og når han sover også... ..og han vil liksom bare ha den i munnen, trenger ikke suge engang bare den er der... lillefingern er også godtatt når han ikke er sulten,men den er både halvparten så bred og lang som smokken... og begynner å bli like sår som puppen... hvor finner jeg en liiiiiiten smokk?
knøttet 2007 Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Vi kjøpte en bitteliten i naturgummi på apoteket! =) Hihi, den var stor den også, men det er nok den minste.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Hehe kjenner til det.. Prøvd NUK sine tutter? De er best har jeg funnet ut, er formet slik den blir flat mot tungen. Sett den forsiktig inn i begynnelsen, så de ikke får kvelningfornemmelse.
Sylteflesk Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Det finnes prematursmokker som er mindre, vesla hadde det da hun lå på nyfødtintensiv.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Eneste jenta mi godtok var avent sine. De var de eneste hun ikke fikk brekninger av.
Synnøve_Solbakken Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Begge mine brukte NUK, latex. MAM 0-2 mnd er faktisk litt større enn MAM 0-6 mnd.
Minnie Mom Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Prøv Mam Tiny, den er liten, lett og laget for å ligne mammas bryst. Selges kun på apoteket.
Tcheeka Skrevet 9. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2009 Takk Men: Hvor får vi kjøpt NUK eller Avent da? Apoteket? Eller barnebutikker? (MAM Tiny var for stor)
ljre Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 Avent selger de på de fleste matbutikkene , iallefall der jeg bor.
Synnøve_Solbakken Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 NUK har de på noen lekebutikker og barneutstyrsbutikker.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 Hva mener du med at den er for stor? At han spytter den ut for han ikke får tak eller brekker seg. Snuppa mi var også et pattetroll. Måtte få henne til å gape skikkelig høyt før jeg putta sutta i munn, hvis ikke fikk hun krøll på tunga og brekte seg. Og bynnelsen måtte jeg også holde litt på sutta i munn hennes før hun fikk skikkelig sugetak (er veldig vanlig når de er nyfødt) men alle barn er forskjellige og alle liker ikke samme sutt. Nuk ( selges på noen lekebutikker og barneforrettninger) sin er bøyd tupp og litt flatt på den ene siden (er ofte letter for nyfødte å patte på) avent (selges på matvarebutikk) sin er lik mam men er flatere. Mam har to forskjellige, en tiny som kun selges på apotek og den for 0-6 mnd som de har på matvarebutikk. og så er d noen kresene småttiser som bare vil ha de "gammeldagse" runde smokkene. de er ikke like lett å få tak i. noen apotek selger de. men du får bare prøve deg frem så finner du sikkert den rette. Snuppa mi byttet favoritt etter hvert som hun ble større.
Girl Next Door Skrevet 9. april 2009 #13 Skrevet 9. april 2009 Vi har prøvd 5 forskjellige, men hun vil rett og slett ikke ha. Vi har øvd med henne i timesvis tilsammen. Hun er nå 3,5 mnd.. Hun var også glad i pupp meg her og pupp meg der på førsten, men det har roet seg mer ned nå. Vi har nå kjøpt en bitering hun er veldig glad i å "bite"/sutte på
Girl Next Door Skrevet 9. april 2009 #14 Skrevet 9. april 2009 Men uansett, den minste fant jeg her om dagen på bogerud faktisk, en liten "ert" av en tut.. Men hun vil ikke ha den heller, da.. Det er bilde av den på siden min sammen med de andre "vanlige" smokktypene jeg har prøvd å gi.
*Lille Persille" Skrevet 9. april 2009 #15 Skrevet 9. april 2009 Hei! Vi har hatt samme problemet som deg og den eneste jeg fant som var liten og kort nok var den som er laget i naturgummi fra Chicco. Du får dem på apotekene. Ellers ser jeg at du lurer på hvor du får kjøpr NUK smokker, de får du ihvertfall på Babyshop og Barnas Hus og sikkert andre barnebutikker også. Vi har gått over til NUK nå som frøkna vår har litt større men i begynnelsen var det bare Chicco sine som fungerte. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå