Gå til innhold

Mate fra begge eller bare èn pupp ved vært måltid? Og hvor lenge på hver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sovner gjerne etter mellom 10 og 20 minutter på første pupp, og er helt umulig å vekke opp igjen. Jeg har latt henne sove, men må da amme henne på den andre etter ca èn time.

Hun er bare èn uke gammel så noen rutine har vi jo ikke fått i gnag ennå, men føler at dette ikke kan fortsette sånn etter hvert. Gjør jo ikke annet enn å amme da jo... Det blir i allefall slitsomme netter av slikt.

Hvor lenge bør man ha et barn til brystet (minutt pr pupp)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 6mmnd nå. I starten (kanskje de 3 første mnd) så amma jeg bare fra 1 pupp. Fikk beskjed på sykehuset at det var viktig å la de ligge så lenge som mulig på puppen fordi den fete melken kommer tilslutt.

Helt siden fødselen har han vært en maratonn spiser ( vi snakker 5-10 min, max) så jeg har bekymra meg litt for det. Men han har alltid vært en go og rund gutt, hå helsesøstra trur at jeg har meget fet melk. =)

Ikke bekymre deg for mye, rutinene kommer ettervært.

Skrevet

Når jenta mi var nyfødt spiste hun bare fra 1 pupp, lå ca 30 min. Jeg tilbydde alltid den andre, men enten var hun for trøtt eller mett. Noen ganger la jeg inn et bleieskift og så kanskje hun tok litt av den andre også. Syns det var mye amming de 4-6 første ukene. Ingen spesiell rytme. Satt med puppene ute hele tida.

Når hun ble rundt 7 uker amma jeg ca. hver andre time om dagen og en gang om natta. Ville gjerne ha begge puppene da. Lå vel ca 10 min på hver pupp.

Nå er hun 6 mndr. og spiser fra begge puppene ca hver 4 time, får også fast føde nå. Gjør seg stort sett ferdig på 5 minutter på begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...