Gå til innhold

Min historie..

Hermineee

Anbefalte innlegg

Vil egentlig bare si at jeg skjønner alle dere som sliter med valget dere skal ta. Jeg har både respekt og forståelse for valget enten det blir å ta bort barnet eller beholde det. Her er min historie.

Jeg ble som 19 gravid med en jeg hadde vært sammen med i kort tid. Jeg var akkurat ferdig med gymnaset og min familie hadde store planer for hva jeg skulle gjøre videre. Jeg oppdager da at jeg er gravid. Jeg gikk mange runder med meg selv, og bestemmer meg for å ta bort barnet. Jeg bestiller time og har en lang prat med legen min. Hun sa den gangen at det var kun jeg som kunne ta det endelige valget, men at det som regel aldri passet å få barn. Man hadde alltid noe man burde gjøre ferdig først osv. Jeg bestemte meg i uke 10 for å beholde barnet. Hele graviditeten var preget av mye følelser, negative som positive.Mitt sjarmtroll ble født, og jeg slet med å få ting til å fungere, få rollen min som mor til å strekke til. Tiden var vanskelig men veldig spennende. Gutten min er i dag 9 år. Han utvikler seg til å bli en flott gutt som jeg er utrolig stolt av. Tiden frem til nå har vært kjempe tøff, men hverdagen er selvsagt vanskelig å se for seg uten han. Brikkene er falt på plass, og jeg er glad jeg tok det valget jeg gjorde.

Men valget er utrolig vanskelig, og det er kun hver enkelt som kan avgjøre hva man skal gjøre. Det viktigste er at man får tid og albuerom til å tenke over avgjørelsen, uten innblanding fra andre. Lykke til.

Tenker på dere!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...