Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 Vi har begynt å kutte ut smokk bruken på dagtid, hun får den kun når hun skal sove eller sitter i bilen. Noen dager går dette greit men andre dager så gråter hun og spørr etter smokken sin, noen ganger hjelper det med avledning andre ganger ikke. Huff jeg føler meg slem som tar fra henne denne smokken. hun koser seg så med den....... Hun er nå 2,5 år. Gruer meg virkelig til den dagen hun skal kutte ut helt....... Kommer til å bli et rent helv...... Hun bruker koseklut også på natta. Hvordan gjør dere det med smokken og kutte den ut????? Skal jeg bare være konsekvent....... Takker for tilbakemeldinger
Gjest Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Forbered, forbered, forbered !. Her hadde jeg en gutt som var meget avhengig av smokken sin. Begynte å snakke om å slutte med smokk for ca 7 mnd. siden. Han er kaptein sabeltann-fan, så vi sa at sabeltann synes at han har blitt for stor til å bruke smokk, og at sabeltann gjerne vil ha smokkene hans i smokkekista si. I begynnelsen fikk han nesten panikk, men vi fortsatte å prate om det med jevne mellomrom. Han ble storebror for 8 mnd. siden og lillesøster bruker smokk, så det var nok litt sårt at hun skulle få beholde sine mens han var blitt for stor. En dag følte jeg at han var på glid. Tulla litt med han og sa "hadde det ikke vært moro å klippe litt i smokken ? " Det synes han var en god idè, så det gjorde vi. Han smakte litt på smokken etter at han hadde klipp hull i den og gikk for å kaste den i søpla. den smakte jo ikke godt. Etter et par timer, spurte jeg om vi skulle sende resten av smokkene hans til sabeltann, og det var han helt enig i. Puttet de i konvolutt og dro ut for å sende de med en gang. Da kvelden kom og han lå under dyna, spurte han etter smokken mens han flira litt. Fortalte at nå hadde han sluttet, de var hos sabeltann. Han lo litt og sa: "Det er mange smokker i butikken, mamma". Sa at det var det, men de var til babyene. Ca 2 uker etter at vi sendte smokken fikk han et kort fra sabeltann som takket for smokkeskatten hans, han ble kjempe stolt : ) Siden det har jeg faktisk ikke hørt et eneste pip om smokkene. Ikke har han prøvd å smake på lillesøster sine heller. For 2 uker siden fant han en av smokkene sine i en lekekasse, han så ikke at jeg så det. Men han gikk faktisk å kastet smokken i søpla uten å smake. Nå er det vel ca. 4 mnd siden han sluttet. Min erfaring er at med mye forbereding, så går det lett som bare det : ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå