mammaTil2Jenter Skrevet 8. april 2009 #1 Skrevet 8. april 2009 har tenkt litt på Emilian til min sønn, men syntes dere at dette er et for feminint navn ? jeg tenker som så, at navnet passer til barnet uansett, og om gutten blir en sikkelig barsking så blir navnet det også.. enig ?
Marolla Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Jeg syns det er veldig feminint. Syns navnet er veldig søtt, er ikke det, men får veldig mammagutt-assosiasjoner
Vipsenmamma Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Jeg synes det er veldig feminint og veikt. Et ordentlig pinglenavn.
Miranda♥ Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Det er vel kanskje litt feminint, sammen med andre navn som Milian, Emilio, Nathaniel, Liam osv. Men gjør det noe? Ville kanskje brukt det som mellomnavn.. Kevin Emilian Devin Emilian Dennis Emilian Sander Emilian Min sønn skal hete Maximilian. Syns heller ikke dette er et for feminint navn, hvis noen her inne i det hele tatt syns det er feminint
Gjest Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Husk at den lille gutten din skal vokse opp og være voksen det meste av livet! Tror ikke jeg ville innkalt til jobbintervju en med et så pinglete, søt-søtt navn, hvordan skal han kunne tas alvorlig som lege, håndverker, systemutvikler el.l.? På navneforslagene her inne virker der som mødrene tror barna skal være babyer resten av livet!
Gjest Skrevet 8. april 2009 #7 Skrevet 8. april 2009 -gurigurimalla- du tok ordet fra munnen min! 100 % enig med deg.
Madam-mim Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Like feminint og "pusete" som Gabriel, Linus ol. Får litt grøssninger av sånne navn på gutter jeg.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Jeg synes Emilian er feminint ja, og er nok ikke et navn jeg ville valgt selv. Men det er jo også sånn at assosiasjoner er sterkere enn hva man tenker om navnet sånn helt objektivt sett tror jeg da. Altså, om du kjenner to Emilian'er og begge er skikkelig barske tøffinger, så tenker man kanskje ikke på navnet som veldig feminint lengre? Jeg ser jo ei her som skriver at Gabriel er veldig feminint. For meg er Gabriel navnet på en høy, mørk, veltrent og tøff, men hyggelig østerriker jeg møtte for noen år tilbake. Har truffet på en liten Gabriel også, som var en liten tøffing, så jeg tenker absolutt ikke at det er feminint og pinglete lengre. Så assosiasjoner har nok mest å si.
ma-85 Skrevet 11. april 2009 #10 Skrevet 11. april 2009 Enig med de fleste her. Et grusomt veikt og pinglete navn.
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2009 #11 Skrevet 11. april 2009 Huff, for feminint, høres ut som om foreldrene ønska seg jente uten å få det... tenker på gamle dagers Bjarnhild og Haralda, når en mann skulle kalles opp, men en jente ble født.
Caity<3 Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 hei hei....jeg vurderte faktisk dette navnet selv... MEN, kom fort frem til at dette navnet ikke passer en voksen mann,
delia Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 Blir for dumt å tenke at navnet ikke passer til en voksen person. Hvis du kaller sønnen din Emilian, så kommer han til å passe til navnet sitt både som barn, ungdom og voksen. Da blir det like dumt å kalle barnet sitt Kjell eller Bjørn, som jeg kun forbinder med voksne menn. Emilian er vel et ganske nytt navn, og om noen år frem i tiden er det nok mange voksne menn som heter det. Når det er sagt, så er jeg kanskje litt enig i at det kan virke feminint, men det er nok fordi N'en på slutten kan bli litt borte i uttalen. Men, et fint navn.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Helt enig. Barnet vokser seg til navnet det får. Om du kaller gutten din for Emilian så blir han en Emilian uansett hva slags type person han blir! Jeg synes det er veldig spesielt - kunne ikke brukt det på egne barn men synes IKKE det er veikt og pinglete. Dog - Emil er stødigere
Voyage Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Jeg såg på taxi filmene (de franske) og der hette fyren Emilien.. Uttales Emilijan omtrent.. Sikkert maskulint der borte.. Dattera mi heter for øvrig Emilia..
Thea2005 Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Syntes Emilian er fint, men er enig med hun som skriver at det er finest som mellomnavn.... Hva med: Sander Emilian Håkon Emilian Kasper Emilian Det fungerer bedre syntes jeg=)
mammaTil2Jenter Skrevet 14. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 14. april 2009 ja, det er kanskje litt feminint som andre skriver. det samme syntes jeg om Benjamin, Julian osv.. men jeg kjenner en gutt på 19 år og en gutt på 7 år som heter benjamin, og det blir ikke feminint når personen er en barsk kar på 19 år... og samme med julian, når jeg ble kjent med han var ikke julian så feminint mer for meg... så folk blir vant til at gutten din heter emilian og blir han er barsk type, passer det fint til ham
Mr.Pete78 Skrevet 29. mai 2009 #18 Skrevet 29. mai 2009 Emilian, feminint? Nei! Så absolutt ikke. Men utrolig artig underholdning å sitte å lese hva folk skriver om navnet. Smaken er jo selvfølgelig som baken, men å skrive at du ikke ser for deg at en voksen mann ved navn Emilian kommer på jobbintervju, det blir litt for "lett". Det finnes mange enkle mennesker med enkle meninger og sånn vil det alltid være:-) I mine øyne er Emilian et solid navn som overhode ikke er feminint. Kanskje heller tvert imot. Det er et nytt navn, så det krever kanskje litt guts å velge det navnet. Men til dere som synes det blir for sukkersøtt og mammadalt med navnet Emilian, så er det jo fortsatt lov å kalle barna sine Ronny, Robert, Frank og Bjørnar! Det blir nok garantert noen barskinger! ;-)
Staark Skrevet 29. mai 2009 #19 Skrevet 29. mai 2009 Nå ba jo faktisk trådstarter om meninger om et navn, ikke om man kunne skrive en lang avhandling om det. Litt for dumt å si at "det fins enkle mennesker...", og antyde at folk her inne er dumme. Hvor komplisert trenger en navnedebatt her inne å være? Det blir forresten litt for "lett" å si at Ronny, Robert, Frank og Bjørnar blir barskinger! Til trådstarter: Ja, jeg synes Emilian er feminint, og jeg har ingen tro på at navnet blir barskere med årene, uansett hvor mange "barskinger" som heter det. Viktigste er uansett at dere liker navnet. Jeg kjenner flere menn med navn jeg synes er feminine, men det er ikke noe jeg går og tenker på (utenom i slike debatter )
Mr.Pete78 Skrevet 29. mai 2009 #20 Skrevet 29. mai 2009 He he.. det var ironisk ment at ronny og gutta blir barskinger altså....ikke alltid like "lett" å skjønne ironi... ikke det at jeg tror du eller noen andre er dumme altså;-)
Faija Skrevet 31. mai 2009 #21 Skrevet 31. mai 2009 Jeg tenker på det navnet selv. Men, har liksom ikke helt bestemt meg for om det er feminint eller ikke. Siste bokstaven kan fort komme bort, så har du plutselig bare Emilia.. Men, jeg elsker navnet, og jeg tror ikke at det har noe betyfning hvor gammel gutten blir når det gjelder navnet.. Navnet vokser jo etter gutten, om du skjønner:p hehe
Rampongi Skrevet 1. juni 2009 #22 Skrevet 1. juni 2009 Mulig du har rett der mammatil2jenter; at om gutten blir barsk, blir også navnet det. Emilianer er et fint navn, men jeg sliter med å se for meg en 40 år gammel mann som heter det. Gutten er jo størstedelen av sitt liv mann og ikke liten gutt. Men kan godt være du har helt rett alikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå