Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=541392 (legg merke til bloggene under). Livet er tilfeldig, og ulykker kan skje. Men jeg synes at folk som får seg til å insuinere at sjåføren grisekjørte med barn i bilen, burde ta en runde med seg selv. Hvem er vel helt plettfri? Mange har lagt seg for langt ut, i møte med en bil på disse veiene. Og som regel går det bra. Blir helt kvalm av sånne mennesker. Det er ikke normalt å opphøye seg selv til ekspert, og uttale seg nedlatende om de avdøde. Jeg er selv en fornuftig sjåfør, men vet at med litt uflaks kunne det vært meg.
Miss Misantrop Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Det er helt naturlig at folk legger mye skyld på et menneske som er i en ulykke. Det er en forsvarsmekanisme som skal gjøre livet mere kontrollerbart. Altså, hvis man tenker at JEG ville ikke gjort sånn eller slik så jeg kan ikke komme utfor en sånn ulykke- da blir det enklere å leve. Sender varme tanker til de etterlatte.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Håper du legger inn kommentarer som sier det samme som du skriver her, Oppfordrer alle til å skrive på de bloggene der. Evgt skrive det her inne, og legge ved linken på hver eneste blogg. Enig med deg! Usmakelig. Likene er omtrent ikke kalde, og folk sitter sånn og rakker ned på sjåføren. Nei, det er virkelig tragisk. Sykt!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Det er helt klart, tror nok livet er basert på tilfeldigheter hele veien. Det var en ufattelig tragedie der det dessverre var ett altfor ungt par som gikk så tragisk bort med sin lille gutt. Mine tanker går til disse stakkars etterlatte. Hadde en nesten ulykke selv på fredag, det er bare flaks som gjorde at det ikke ble front mot front der og. Men det er fort gjort å trekke feil konklusjoner. Det er nok å se kjapt på radion det, en blir vel ikke noe uvøren bilist for det, mener jeg. Det er uansett tragisk, livet er sårbart.
-Hengebuksvinet- Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg skrev i hvertfall et krasst motinnlegg, eller hva det heter. Helt enig med HI. Upassende å uttale seg på denne måten, når mange er i sorg.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Ønsker ikke å hive meg inn i en debatt om dette, ulykken har skjedd. Eneste jeg sitter igjen med når jeg leser denne tragiske nyheten er at på et sekund så blir en liten familie revet vekk fra livet, en større familie sitter igjen med et ufattelig tap, dette er alle sitt mareritt og selv om jeg ikke kjente de som var involvert i ulykken blir jeg alikevel trist! Mine tanker går til familiene som har opplevd tragiske tap i påsken!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Jeg mistet stebroren min i en tragisk ulykke. Han kjørte motorsykkelen sin rett inn i et tre, og knuste hodeskallen. Døde momentant. Hadde jeg lest et eneste sted i ei eneste avis på nettet at han kunne kjørt mere vettugt eller forsiktig, hadde jeg blitt rasende på vedkommende som skrev det. Selv om det var sant... I sorgen trenger man ikke høre sånt, men trøst og gode ord.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Men kan man, som mange gjør, skylde på veiene hver gang noe går galt? Jeg har selv sett folk som prater i mobil, kjefter på unga i baksetet, som sminker seg, leser avisa, spiser, osv osv samtidig som de kjører bil, særlig når de står i kø (ikke så rart at det er mange påkjørsler bakfra). Og kjører man på smale dårlige veier, så må man ta hensyn til det, da kan man ikke ligge i 80, selv om det kanskje er fartsgrensa på stedet, og man kan ikke fikle med radio eller mobil... Og når du nesten havna i fronten på en annen bil, hva kom det av? Dårlig vei, eller et øyeblikks uoppmerksomhet fra deg, eller den andre sjåføren? Klart en trenger ikke starte en blogg om at en eller annen har skylda to timer etter en dødsulykke, men det er faktisk sånn at det er menneskelige feil som ligger bak stort sett alle bilulykker...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 De pårørende trenger absolutt ikke å høre noe sånt, og jeg tror du må være ganske enkel i hodet for å slenge frem sånne påstander. Ulykker kan skje, uansett hvor påpasselig du er. Og på sånne veier skal det ikke mye til, før du plutselig legger deg litt for langt ut, i møte med en bil. Kjenner jeg ble superprovosert av utsagnet "grisekjører med barn i baksetet". Hva vet den som skrev dette. Helt sykt. HI, som selv er lokalkjent. Mange ungdommer har et par nesten episoder her i området, nettopp pga ikkeeksisterende veiskuldre. Og ofte hullete og utrast veikant.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 til tross for at de hverken kjenner situasjonen eller de lokale forholdene. Tror dette kunne skjedd de fleste. Ingen er perfekt.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #11 Skrevet 7. april 2009 Nå har jeg også skrevet et innlegg der. Blir også provosert over at noen skriver tulleinnlegg for utgi seg for å være FRP velgere, og skriver dusteinnlegg med gigastavefeil i hvert eneste ord. Men det dummeste er jo å se at noen faktisk går på, og tror at dette er skrevet av FRP velgere! Og nei, jeg er ikke FRP velger selv. Men det er like før!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #12 Skrevet 7. april 2009 http://arbeidsledighetsbloggen.blogspot.com/2009/04/legg-skylda-pa.html?showComment=1239142500000#c6244596598253265801
Babyfacepsycho Skrevet 7. april 2009 #13 Skrevet 7. april 2009 Helt enig med det HI. Blir jo for teit og begynne og si ting som at sjåføren har grise kjørt med barn i bilen og sånn, siden det ikke står noe sted hvilken av bilene som var på feil side veien. Står ingen steder vem av bilene som orsaket ulykken. Og selv om det skulle vise seg og være denne familien som kjørte på feil side så blir det for teit og begynne og spekulere i hvorfor. Kan være en million andre anledninger til og ligge på feil side veien enn grise kjøring. Vi selv kræsjet med elg her i januar. Kjørte da etter hastighetsgrensa, men det var bare flaks som gjorde at det gikk bra. jeg så elgen akkuratt i det den hoppet ut i veien og fikk vridd bilen unna så det smalt i siden isteden for frontruta. Fikk bare en liten bulk, mista side speilet og en liten sprekk i frontspoileren. Men kunne like gjerne ha fått elgen mitt i fronten og gud veit hva som hadde skjedd da. Hvis det hadde gått totalt galt den gangen, skulle liksom folk da ha begynnt og bebreide meg for det og spekulere i at jeg måtte ha kjørt for fort og sånn da og slenge dritt om meg siden jeg kjørte selv om jeg kjørte pent? Nei det hadde blitt for dumt mener jeg. Så synes heller folk kan la sånne ting ligge. Ha sine tanker kan man jo, men man trenger ikke slenge ut av seg all dritt man tenker. Tenk heller på de anhøringe, som ikke trenger og høre sånn dritkasting i en periode hvor dem har det vanskelig nok fra før.
Mom2Two Skrevet 7. april 2009 #14 Skrevet 7. april 2009 Jeg har bodd i Volda og vet hvordan veiene rundt der er... Trenger ikke kjøre grisete eller ha uflaks for at det skal skje noe der altså!!! Skammelig å antyde slikt uten at man vet.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Se på skrensesporene på dette innlegget da. Viser bilder av spor og av bilene. http://www.mre.no/3254299.o2.html Forferdelig tragisk at ulykken har skjedd, men skyld skal fordeles av politi og vegvesen/ulykkeskommisjonen. Og når jeg ser slike bilder så tenker jeg mitt, slik som mange andre gjør. Veiene ser ikke glatte ut, så hvordan få en så kraftig skrens?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #16 Skrevet 8. april 2009 Synes nå egentlig det så litt vått og glatt ut på veien jeg da.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #17 Skrevet 8. april 2009 Veiskulder er bortimot ikke eksisterende på disse veiene, og ofte er den utrast eller hullete. Hvem som helst kan gjøre en sånn glipp, og ofte er det folk utenfra som er involvert i ulykker her oppe. (Så ikke uttal dere så sterkt dere som ikke kjenner forholdene). Jeg synes du virker ufattelig korttenkt og snever, som konkluderer så sterkt utelukkende utfra et bilde. Du burde tenke over at du fremstår som direkte ondskapsfull, og at det neste gang kan være en av dine. (Håper selvfølgelig ikke det skjer, men livet er ganske tilfeldig). Stakkars familie. Livet er skjørt.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #18 Skrevet 8. april 2009 Jeg som ga link til siste artikkel, er ikke HI. Slik at hun ikke får skylden :-) Det hele er bare tragisk og burde ikke skjedd. Det er vi alle enig om. Man kan skylde på politikere og alle andre for at veien er for dårlig, men til syvende og sist er det vi som førere som har ansvaret for ulykker. Er veien dårlig, ja så får vi kjøre deretter. Er det dårlig føre så får vi kjøre deretter. Vi kan ikke fraskrive oss ansvar, selv om ting burde vært anderledes. Vi som førere har det avgjørende ansvaret. Feil kan skje, men det er likevel vårt ansvar, selv om vi gjerne ikke vil innrømme det. Mye lettere å skylde på forholdene rundt. Samme gjør narkomane. Er ikke dems skyld at de er narkomane. Mye tragisk som ligger rundt, men til syvende og sist er det valgende til den enkelte som er avgjørende. Når vegskulder er fraværende, så må man også kjøres deretter. Pleier kanskje aldri å møte bil på strekningen, men man må likevel kjøre som om han skal møte bil i neste sving. Du synes jeg virker korttenkt og snever som konkluderer så raskt. Mulig det, men har en del erfaring på området og kan litt om kjøring. Stakkars familie. Livet er skjørt.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #19 Skrevet 8. april 2009 Denne ulykken går så utrolig inn på meg, jeg har vært satt ut siden i går. (Det er mitt hjemsted) Har ikke lest bloggen, men at noen får seg til å skulle sitte å kritisere sjåføren er rett og slett bare usmakelig! Hvis noen skulle ha interesse av å lese mer utfyllende om hva som faktisk skjedde så står det her: http://www.mre.no/3254299.o2.html
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #20 Skrevet 8. april 2009 avisa legger også skyld på sjåføren, som kom over i feil kjørefelt.
Gjest Skrevet 8. april 2009 #21 Skrevet 8. april 2009 Og så ble jeg litt sånn "hæ?" for en av de første bloggene på lista der er jo min blog, det var egentlig litt merkelig siden jeg ikke har linka til VG i bloginlegget. vel vel
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #22 Skrevet 8. april 2009 Hvis man ikke har bevis er det ondt. Men min svoger er beryktet for å kjøre i 200 med unger i bilen. Hele tiden! Hadde han kjørt seg og ungene til døde skulle jeg stått og bannet ned i grava hans i begravelsen, uten og mukke!!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #23 Skrevet 8. april 2009 Ingen vet hva som har skjedd. Tenk bare på om sjåføren det er snakk om har fått et illebefinnende. Tenk om han faktisk fikk hjerteinfarkt mens han kjørte?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #24 Skrevet 8. april 2009 Så pinlig for alle dømmende om de har obduksjon av sjåføren, og det viser seg at han hadde hjertestans eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #25 Skrevet 8. april 2009 Hva er mest sannsynlig? At en 24-åring kjører litt for fort og mister kontrollen eller at han får hjerteinnfarkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå