Gå til innhold

Nakkefold på 3.5mm.Alle andre tester på ul`en var fine! Hva tror dere det kan være som gjør at nakkefolden er såpass tykk??

Gjest

Anbefalte innlegg

Var da i slutten av uke 13.

Tok duo test.Resultatet der ble 1/11...

Er så bekymret..:((

Men er jo rart at nakkefolden var såpass tykk (normalen er 2.5mm) når alle andre prøvene på ul`en var fine! Nesebenet var også bra..

Skal til Trondheim igjen den 14 april og ta flere tester på ul`en! Og så skal jeg kansje ta fostervannsprøve når vi er der.Regner med jeg kommer til å gjøre det..!

Åååå,håper de ikke plutselig finner flere negative ting på ul`en! Og håper barnet er helt friskt..((

Fortsetter under...

Kan jeg spørre om hvor gammel du er??

Jeg skal snart ta duotest selv men er litt forsiktig i å forvente mye av den fordi jeg vet at alderen betyr mye for forhåndstallet.

Vanskelig å vite det med nakkefolden fordi de klarer jo ikke måle helt nøyaktig..... Ta en fostervannsprøve hvis du er bekymret.

Det kan jo være en type hjertefeil.har hørt det kan fortykke nakkefolden..Men det er jo legene kommet så langt på idag og mye kan opereres å bli helt bra igjen..

Downs syndrom barn har vel også fortykket nakkefold men det har jo veldig med alder å gjøre også da.så hvis du er under 38 så er vel sjangsen for å få et downs barn ganske liten..

Håper uansett barnet er helt friskt,ønsker deg lykke til!!

Jeg er 32 år,fyllte det i januar!

Jeg går på Lamictal,epilepsitabletter,derfor jeg tok nakkefold scannel.Barnet kan bli påvirket av tablettene.Trenger ikke nødvendigvis få down syndrom altså,på pakningsvedlegget står det: Blant annet kan det være økt risiko for utvikling av leppe eller ganespalte (hareskår),forbundet ved bruk av Lamictal under svangerskap.

Men noen som vet når slikt vises på ultralyd????

Alle prøvene utenom den 3.5mm tykke nakkefolden var fine på de 2 ultralydene jeg har hatt.Den siste,da jeg var på sankt olavs i Trondheim 27 mars.Da var jeg helt på slutten av uke 13.Nå skal jeg tilbake dit den 14 april,da er jeg ca 16 uker + et par dager.Kan det vises da tro om det skulle være det?? På ultralyd altså! Jeg har time ca klokka 11 på ul og så inn på et annet ul-rom klokka 12.30 og det er vel da jeg skal ta fostervannsprøve vis jeg tar det(regner med det..)..

Da er det ikke alderen som spiller inn på forhåndtallet du fikk i hvertfall.

Jeg vet at de kan se leppe/ganespalte på ordinær ul i uke 18 så det er nok mulig det kan ses når du skal inn dit i uke 16.

Ettersom de andre prøvene var fine så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over altså. Men når man først har begynt å bekymre seg så klarer man ikke helt å slå seg til ro før man får et ordentlig svar! Håper alt er ok i hvertfall!!

Tanita, jeg er 41 år og alt gikk veldig bra på duotest med oss...vi fikk veldig bra verdier (1/5550) og så vi trengte ikke å ta fostersvannprøve...men, hvis jeg hadde fått 1/11 på duotest, skulle uten tvil ta fostersvannprøve...

Onsker deg lykke til!!

Annonse

Jeg var i Trondheim igjen tirsdagen den 14.4.Og da fikk vi høre at det så ut som om den ene nyren (ikke nyrebekkenet) var litt større enn den andre! Og det skjønte ikke hun som er ekspert!! Rart..kansje det er noe sjeldent da..Hmmm..

Og så såg det ut som det var bare 2 blodårer i navlestrengen,og ikke 3..

Er så bekymret jeg..:((

Tok fostervannsprøve..Håper alt er bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...