optimist77 Skrevet 7. april 2009 #1 Del Skrevet 7. april 2009 Hei, jeg venter mitt første barn i juli og tenker allerede nå litt for mye på det med vekta...Det jeg lurer på er, dere som har født tidligere, når begynte dere "aktivt" å gå inn for å redusere vekta ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139931929-n%C3%A5r-begynte-dere-%C3%A5-tenke-p%C3%A5-vekta-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. april 2009 #2 Del Skrevet 8. april 2009 Du skal ikke "aktivt" slanke deg så lenge du ammer ( om du ammer). Ved slanking frigjøres det masse slag- og avfallstoffer når fettcellene brytes ned. Disse siver da ut i blodbanen og havner i melka, som babyen da får i seg. Det er ikke bra. Du skal heller ikke trene "aktivt" de første 6 ukene etter fødselen og ikke trene magemuskler med situps og ikke aerobic (hopp og sprett), før du har kontroll over bekkenbunn. Ellers kan du risikere å ødelegge seg selv der nede kraftig og slite med innkontinens i lang tid etterpå. Du kan gå raske turer og trene sturke på rygg, armer og ben. Det er å anbefale for det blir mange tunge løft med vogna og babyen i framtida. Det er ikke sikkert du trenger å gjøre så mye aktivt for å gå ned i vekt hvis du ammer. Å produsere melk er svært energikrevende. Jeg raste ned 22 kg på 2 mnd etter fødselen. Gjorde ingenting annet enn å amme og gå turer med babyen, startet med 15 min om dagen og økte så til 1,5 time. Må også si at jeg kuttet ut absolutt alle melkeprodukter på grunn av at babyen min har kolikk. Men spiser kaloririk mat ved å ha fet fisk som laks makrell og sardiner daglig som pålegg eller til middag. Ellers går det utover melkeproduksjonen om man ikke får i seg nok næring. Pass på hva du spiser og beveg deg litt rundt, så går du sikkert ned uten å anstrenge deg for mye. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139931929-n%C3%A5r-begynte-dere-%C3%A5-tenke-p%C3%A5-vekta-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-139934546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå