Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg bor i Østfold og her er det ikke snakk om noe slikt. Bare at man ikke får gå over termin. Hva er årsakene til at det er bedre å bli satt igang og få ut ungene (som er gjerne er mindre enn single i uke 37) tre uker før tiden - mot å gå 40 uker og la de fetes opp litt til? Både lege, jordmor og legen ved sykehuset sier til meg at de ikke skjønner hvorfor det praktiseres slik noe sted? Må vel innrømme at når uke 37 kommer, så er jeg litt misunnelig.. hehe..
Xisix Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Så rart! Regner med at du går til kontroll i Fredrikstad, og da jeg var der forrige uke sa legen at man ble satt i gang 1-2 uker før termin... Hvor langt er du på vei forresten? Jeg er 26 + 3 i dag
Kleint Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Så man blir satt i gang 1 til 2 uker før termin på Fredrikstad Jeg tilhører også der. Er 22+5 i dag
Xisix Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Legen sa også at det var en sjelden problemstilling.. de fleste kommer før Hvor bor dere? Jeg bor i Askim.
Paradis-baby Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg fødte tvillingene mine i Orkdal, og der satte de ikke i gang fødselen før i uke 38. Det var regelen! Jeg ble satt i gang fordi jeg klaget i hytt og gevær (overdrev.com), og de mente ungene var store nok. Ellers hadde jeg fint klart å gå ut tiden, for formen var helt topp!! (den er verre denne gangen, og nå er det bare en der inne, selv om magen er like stor som sist! Urettferdig! Jeg vil ha tvillinger igjen!!)
erteposen + 4 Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Det er ikke nødvendig å sette igang fødsel om alt står bra til, men rundt 37/38 er det jo mange som opplever at morkake ikke fungerer helt bra lenger osv. På Haukeland har de ikke praksis å sette igang, men det er sjelden en går forbi uke 38 med tvillinger fordi de kommer av seg selv.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 21. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2009 Takk for svar dere! Hadde helt glemt jeg la ut dette innlegget jeg.. gravidtåke?? Jeg har nå vært på flere kontroller på Frstad ja, forskjellig lege hver gang. Er i uke 27 nå. Sist uke traff jeg på Dr.Berthelsen (danske som snakket svensk) og han er den første som har sagt til meg at de kan ta ut ungene (sette igang) 1-2 uker før. Men nå viser det seg at hver gang de måler, ligger begge mine over gjennomsnittet på skalaen i vekst. Så tror han sa det av den grunn, jeg kan da ikke trøkke ut 7 kg heller Det ser ut til at jeg kan gå til termin, cervix målt til 4,5 cm og fast som bare det.. Men om ungene vokser i den farten de gjør nå, så må de sette igang tenker jeg. Men de andre legene jeg har hatt sa at det praktiseres ikke i frstad... Rart det skal variere fra lege til lege.. Neste kontroll er nå i uke 30 tror jeg det var... ultralyd og jordmor.. Og jordmor her i byen denne uka da. Så får vel bare håpe at unga vil ut av seg selv akkurat i uke 37... hehe.. det hadde passet meg fint. Rett etter 1.juli, slik at far får ti uker perm og jeg slipper å gå hele juli med stor mage.. Men man kan vel ikke alltid få det som man vil.. Så mange vi var her i Østfold forresten med tvillinger da!
mamman til pia, eli og mari Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 man blir i utgangspunktet ikke satt i gang om alt er bra med både barn og mor jeg ble satt i gang i uke 37 da hadde ikke jentene lagt på seg i magen siste 2-3 ukene og hadde det ikke bra inni magen jeg som mamman va kjempe sliten og klarte ikke mye pga sterke kynnere og lite søvn legen valgte og sette meg i gang pga helsa til alle 3 (smertefult ut av fan ALDRI MER om jeg ikke må)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå