susa1 Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hei. Vi har pusset opp soverommet vårt å der har jeg malt med oljemaling(har brukt en maske, men vet ikke helt om den har hjulpet da). Nå maler jeg badet. Det lukter jo ganske sterkt, jeg lufter som bare det her hjemme men er så redd det er farlig for baby. Noen som vet mer om dette??? Er i uke 28 nå.
2 prinsesser Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 jeg spurte legen min angående maling, og han sa at så lenge det er vannbasert, er det bare å male, har hørt at man ikke skal male med olje maling, men vet ikke noe sikkert. men jeg ville hørt med legen eller jm før du fortsetter, ikke noe vits å ta noen sjangser
3b@rnsmor-30* Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Jeg har ikke blitt anbefalt å male i det heletatt, men Sens fra jotun er den mins farlige.. Den skal inneholde mindre farlige stoffer.. oljemaling er vel det værste i så fall... men jeg har også mal mye.. og det i alle mine svangerskap faktisk.. for vi har flytta på de tidspunktene begge gangene før.. og nå pusser vi opp.. Denne gangen maler jeg med Sens da...
lille trollungen Skrevet 8. april 2009 #4 Skrevet 8. april 2009 Jeg maler med vannbasert maling fra sens..
imoen Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Du bør unngå oljemaling, men med god lufting har det nok gått greit. Sens er uten kjemikalier, det samme skal Green room også være. Vannbasert maling er mye greiere enn oljebasert, og oljemalingen er faktisk på vei mot utfasing, da det vil bli totalforbud mot denne malingen til neste år. Jeg sier ikke det for å skremme deg, men for å gjøre deg oppmerksom på at oljemaling om kort tid ikke er et alternativ. Heldigvis, både fra et helse- og et miljøperspektiv.
susa1 Skrevet 8. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2009 Takk dere. Men på bad må man jo male med olje????? Vel har luftet å fyret for kråkene i to dager nå Håper ikke han har tatt noen skade av det, får såååå dårlig samvittighet jeg:(
imoen Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Det er oljefrie alternativer for bad også. Gode nok alternativer var en forutsetning for utfasingen av oljemaling. Jeg vil uansett tro at med maske og god ventilering/lufting, så har det gått fint med den lille.
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Kan du ikke overlate malingen til noen andre? Jeg hadde ikke tatt den sjansen å malt når jeg var gravid. Hvis jeg absolutt måtte ha malt hadde jeg i hvretfall malt med sense. Jeg spurte legen min om dette,, og han sa jeg skulle holde meg unna all slags maling/beis. Å hvorfor får du dårlig samvittighet? Da hadde jeg i hvertfall latt vær å malt hadde jeg vært deg!
imoen Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Gjort er gjort. Er det da nødvendig å påpeke at det kanskje var uheldig å male med denne typen maling, og samtidig fremheve egen fortreffelighet? Sens har heller ikke et baderomsalternativ enda. Vi lette når vi skulle male badet vårt. Mest sannsynlig har det gått greit. Se her: http://www.lommelegen.no/373309/oppussing-i-svangerskapet
Maja88 Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 har kun brukt den nye fra jotun, sens. lukter ingenting, ingen skadelig avdamping, og tørker på et blunk =) helt super!!
susa1 Skrevet 10. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2009 Tusen takk imoen:) Har sjekket linken du sendte.
imoen Skrevet 10. april 2009 #12 Skrevet 10. april 2009 No prob. Er ikke greit å være engstelig for barnet sitt.
LilleTrille med en tulle Skrevet 10. april 2009 #13 Skrevet 10. april 2009 VI pusser også opp her. Blir mye maling og vil ta en evighet hvis sambo skal gjøre alt alene. Jeg maler, men vi lufter godt og jeg bruker en gassmaske. Sånn som malere/håndverkere bruker. Ikke bare sånn liten hvit en. Vi maler kun med vannbasert, også på badet. Når vi skal male lister med oljemaling må sambo ta seg av det! Det har sikkert godt bra! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå