malingus Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Er folk virkelig så lite reflekterte at de tenker det? At bakgrunnen for at en er utro virkelig ikke spiller noen rolle? Og hva er det som gir folk rett til å slenge dritt? Det går an å si sin mening på en respektfull måte. Uansett hva det gjelder! Virker som at folk tror de ikke trenger vise respekt lenger med en gang utroskap kommer på banen. Hvordan kan man dømme sånn?
Gjest Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Det blir vel lett slik for noen at det er vanskelig å respektere noen som så glatt ikke respekterer den man burde respektert mest av alle: sin ektefelle/partner.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg ble sviktet en gang. Var gift, og hadde barn med han. Det er noe av det vondeste, nei, det ER det vondeste noen noensinne har gjort mot meg. Jeg synes det kan sammenlignes med mord på sjelen til ektefellen. Jeg har aldri følt meg så sviktet, ydmyket og såret i hele mitt liv. At han kunne gjøre noe sånt mot meg og barna sine, det forstår jeg ikke. Han er ikke hverken ond eller kynisk, men han sviktet oss. Han sviktet meg og hele familien. Og han vet det selv den dag i dag, og har angret seg. Men det gikk aldri an å reparere det som var gjort, dessverre. Jeg vet ikke hva jeg kan kalle utroskap annet enn det det er: utroskap. Egoistisk er det iallefall. For han tenkte kun på seg selv og sine egne lyster når han valgte å ligge med den andre dama. De innledet et forhold, og hadde det vel helt flott i lange tider bak ryggen på hver sin ektefelle. Men etter den søte kløe...........
Miss Misantrop Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg har notert meg at du, Malingus, stort sett er et reflektert og klokt menneske. Derfor har jeg undret meg sterkt over dine holdninger til utroskap. Hva er det som gjør at du, av alle, ikke forstår at man ikke kan gjøre slikt mot et annet menneske. Et menneske som har gitt deg livet sitt må du behandle med største varsomhet og respekt.
malingus Skrevet 7. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2009 Takker Miss Misantrop Jeg ble bare så provosert da jeg leste den andre tråden om utroskap! Hva gir folk rett til å kaste folkeskikken med en gang noen har vært utro? Jeg har aldri sagt at det er greit, men atdet er mulig å forstå det! Skjønner at dette er et sårt punkt for mange. Dessverre mange som har opplevd utroskap. Men et mennesker er fortsatt bare et menneske. Særlig når det kommer til kvinner er det ofte helt andre grunner enn kåthet som gjør at en er utro. "Kronisk utro" personer er vel det verste har jeg forstått, men det er jo ofte nettopp disse som sliter med et eller annet. Men ingen makter å se det! Blir bare sint når folk svarer frekt og fordømmende(som om de har noen rett til det!), men samtidig sier at de overholde ikke er interessert i bakgrunnen til personen! Går det an?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 malingus, hvordan kan vi si på en respektful måte hva vi synes om utroskap, når det er en utrolig respektløs ting å gjøre mot et annet menneske?
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Utroskap kan skje alle og betyr ikke at man er en ond person. Selvsagt skal man unngå det, ,men skjer det så betyr det faktisk ikke at man er et dårlig menneske. Folk som mener det har mest sannsynlig litt problemer med seg selv..
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Det kan skje alle, men den det skjer med, må tåle å se livet sitt gå i grus. Og alle som ser fristelsen foran øynene, må også vite hva de kan miste, og hva de kan risikere. Alle sammen har et valg. Og alle sammen kan velge å enten ha sex, eller ikke ha det. Man er ikke bevisstløs før man er utro. Du har et valg!
malingus Skrevet 7. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2009 Du anonym over her, klart man kan respektere folk selv om man synes det de gjør er respektløst! Som medmennesker er det viktig å respektere hverandre. Men ikke dermed sagt være enige med hverandre! Ser du forskjellen? Det er noe med at alt har en bakenforliggende årsak! Man kan høre på en person, forsøke å forstå og så si sin mening på en respektfull måte!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #11 Skrevet 7. april 2009 tenk hvis det er som det tydeligvis er mye av her, at henne i forholdet ikke ønsker sex, er sex tørke i 1 år.... og mannen blir så lei, prøver å snakke om problemet, blir avist og avist, det blir krangling... og i et svakt øyeblikk blir fristet av ei annen som kan gi han denne fysiske og sexuelle opplevelsen, er det da å være kynisk ? neppe! hilsen ei som har opplevd det, og jeg er ikke bitter. Jeg burde ha gjort noe med problemet fant jeg ut i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå