kvirrevirrevitt Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 ..hva fikk dere beskjed om, og hva blei det? ) Vi har fått litt motstridende beskjeder og lurer fælt..
Gjest Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Skjønner hva du mener :-) Vi fikk først vite gutt av en som var under opplæring, så kom en annen erfaren inn og sa jente og viste oss fra utallige vinkler hvorfor det var jente (så fra siden at det helt manglet tissefant og pung, så tre streker osv), hun siste var helt sikker, mens hun første var veldig usikker. Nå er jo ikke babyen født enda da, så er litt spent vi også ja :-) Hva fikk dere vite da? Og ble dere vist noe?
otilde *14.05.2009* Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Ultralydene som blir tatt rundt uke 20 er 90-99% sikre med tanke på kjønn. Tidlige ultralyder er mer usikre. Har også hørt at man lettere kan ta feil med tanke på kjønn etter uke 30; jentene kan hovne opp nedentil når man nærmer seg fødselen, og alt er stort og mer vanskelig å definere. Jeg venter gutt nummer tre, fikk vite jente på tidlig UL (uke 14-16) både med nummer en og nummer to. På ordinær ultralyd har vi likevel sett pung og tiss klart og tydelig alle tre gangene :-) Alva - jeg var så sikker på at du skulle ha jente denne gangen!! Så artig da! "Fulgte med deg" da jeg var en del inne på barnimagen for et par måneder siden. Vet at gutt nummer fire (også) hadde vært hjertelig velkommen hos dere, og vil ikke være en sånn som gratulerer deg med kjønnet i magen! Men det blir helt sikkert artig å få oppleve "jenteutgaven" etter tre skjønne gutter!!
Gjest Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Ja må innrømme at det var litt ekstra stas, i hvertfall de gangene jeg tør å tro på UL'en ;-) Skal til 3D ultralyd om ca 4 uker, og er det fortsatt jente da tror jeg at jeg kommer til å slappe mer av på dette. Selv med bilde av tre streker og min mann som rister oppgitt på hode av meg, så klarer jeg liksom ikke helt å tro på dette.
kvirrevirrevitt Skrevet 7. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2009 Fikk vite jente på ordinær ul... Først så trodde han det var gutt, men fant ingen pung, -fant de hvite strekene isteden. Så på ul for en uke siden så sa jordmor 100% sikker jente, men på ul i går så ble det påstatt 100% sikkert gutt, så itte veit je'!
Shiny84 Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 da jeg ventet første mann fikk jeg vite både på ordinær ul og en ul ved senere anledning (ca uke 20 tror jeg) at jeg ventet jente, men ut kom en gutt
JenteOgGutterMamma! Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Da vi skulle ha nr.3 fikk vi vite gutt på 18 ukers UL, Jente på ny UL i uke 23-24 og gutt igjen på UL i uke 32! Det ble gutt! ;-)
Gjest ~Gravida~ Uke 17 Skrevet 9. april 2009 #9 Skrevet 9. april 2009 Jeg fikk vite gutt på ul i uke 13,skal på ordinær ul om 2 uker,er spent på om det er gutt fremdeles da. Hehe..
ScaryMama Skrevet 9. april 2009 #10 Skrevet 9. april 2009 Med førstemann fikk vi vite jente på ordinær ul, men da vi dro på en sen ul rundt uke 40, så de at det var en gutt. Og det var en gutt! Denne gangen var det visst vanskelig å se på ordinær ul, men hun mente at det kunne se ut som gutt, så vi får se!
Marianne87 Skrevet 9. april 2009 #11 Skrevet 9. april 2009 Dere som har fått vite feil første gang og så fått vite nytt kjønn ved senere ultralyd, har legen deres sagt at de er veldig sikre første gang da?? Synes det høres rart ut at noen sier at noe er så sikkert som det kan bli og så plutselig endrer det på slutten... Da kan de jo ikke være veldig flinke på å se kjønn... Jordmoren jeg har gått til på privat ultralyder har sagt jente i uke 14,17,20 og uke 25 og hun har alle gangene sagt at jeg trygt kan kjøpe rosa... Hun er vist noe spesial utdannet til å se kjønn og jeg har stolt på henne 100% alle gangene... Tok det selvfølgelig ikke som "sikkert" før den i uke 20 men alikevel... Når jeg var gravid med nr 1 så var det samme jordmor som sa gutt på ordinær ultralyd. Hun sa hun var 100 % sikker den gangen også. Fikk ved ultralyd på sykehuset i uke 24 beskjed om jente, men dette var en gutt som hun første sa... Stolte ikke helt på han på sykehuset heller. Synes det er rart at de som ikke er så flinke til dette tør å si at en kan stole nesten 100% (selv om det aldri er 100%) hvis de egentlig ikke er så flinke til å se det... Jeg tror en skal se an litt hvordan jordmoren sier det også. Hvis det er noe tvil i stemmen hennes når hun sier kjønnet hadde jeg ikke stolt på det. En merker fort hvem som er HELT sikre og hvem som ikke er det:p
Storebror & Lillesøster Skrevet 9. april 2009 #12 Skrevet 9. april 2009 oisann,nå ble jeg enda mer usikker,tippet av vi fikk en gutt til,men de sa jente,kunne ikke tro det,men har nå vært på 5 ul,pga mye kynnere,en 3D,og 3 forskjellige som har tatt ul'en og alle har sagt jente,kun første gang hun sa at hun ikke va sikker,men jeg kan likevel ikke tro det iallefall ikke nå som jeg leser alle disse som tar feil....da blir det en rosakledd gutt he,he... De sa gutt på ul sist og da trodde jeg på det med en gang,og handlet blått,var på 3d ul for gøy og så kjønnet selv veldig godt,gjorde ikke det nå,men er kanskje lettere og se en tissefant og pung enn Kaffibønna som jordmor sa at hun så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå