Blåbærmuffins Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Fikk svar på mannens sædprøve i dag. Han har god kvalitet, men kun 14mill/ml så det kan jo ta lang tid å få det til på den naturlige måten. Lurer på om vi kan be om å henvises til ivf med en gang, eller om vi må prøve lenger? Har prøvd i 13 mnd nå...
lillehare Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 hei, forstod ikke helt det du skrev. han hadde 14 mill pr ml, men kommer det fram hvor mange som svømmer fort? antistoffer, etc??hvor har dere vært? alle har vel rett til ivf eller icsi dersom legene vurderer at dere trenger hjelp. dere har jo prøvd en stund så ut ifra fra det kan dere søke tenker jeg, men alder kan ha noe å si, om dere har barn etc.. men er veldig nysjerrig på resultatene, da er det lettere å fortelle deg hvorvidt dere kan bli vurdert eller ikke til ass.befr
Blåbærmuffins Skrevet 11. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2009 Vi har ikke fått det skriftlig enda, kun over tlf. Min samboers fastlege ringte og sa at han 14mill/ml og at det var litt lite for det bør være mer enn 20mill/ml, han sa også at det ellers så bra ut. Tolker dette som at de som er der fungerer greit... Ringte min fastlege for å be henne henvise meg til gynekolog, men fikk da beskjed om jeg skulle ta kontakt over påske og ta med resultatet av sædprøven så skulle hun vurdere det. Det jeg lurer på er om vi har krav på ivf med en gang siden det sannsynligvis kommer til å ta lang tid å bli gravid når han har så få svømmere, er det noen regler som sier at man ikke kan få det om det er muligheter for å greie det på naturlig måte selv om det kan ta laang tid? Vi er 28 år begge to og har ingen barn fra før.
Rose69 Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Hei! 13 mnd prøving skulle nok "kvalifisere" til å starte IVF-prosessen ja. Vi ba legen vår sende inn henvisning, papirer etc etc - tok så alle de nødvendige prøvene.Ikke noe feil med noen av oss. Så da var det bare å starte rett på IVF.J hadde også laproskopi før vi fikk klarsignal.For å utelate at tette eggledere var problemer.Mannen har ok svømmere.Ikke tipp topp, men helt greie. Bare kjør på dere!Masse lykke til :-) Du har jo alderen med deg også.Flott! Dette kommer til å gå kjempebra!Og så må du komme hit inn klage og syte litt når behovet dukker opp ;-) Det hjelper masse. Klem
Blåbærmuffins Skrevet 12. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2009 Oi så bra, var redd vi kom til å få beskjed om å dra hjem og fortsette å prøve. Tusen takk for svar, vet absolutt ingenting om disse tingene. Har vel prøvd å fortrenge at vi kanskje ikke skulle få til å bli gravid på egen hand... Irriterer meg litt at ikke fastlegen min kunne henvise meg til gyn uten selv å ha sett resultatet av sædtesten først, skjønner ikke hva hun skal med det, høres jo ut som jeg må utredes noe uansett om vi skal ha ivf. Vil ha litt fortgang i dette!! (dagens syting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå