Gå til innhold

Prøve på tette unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo snakker nesten daglig nå om å prøve på en til (mini er snart 8mnd). Jeg er litt mer skeptisk, men kommer til at eneste argumentet mitt er jobb og det faktumet at jeg hatet å gå gravid!

-Dårlig samvittighet for jobben kommer jeg alltid til å ha, og gå gravid er jo sikkert ikke noe morsommere om 4 år... (jeg er over 30)

Tida med mini nå har vert fantastisk, joda vi har hatt endel søvnproblemer og mye puppestyr, men både jeg og mannen elsker livet med mini. Han er en solstråle (sitter bare her å gleder meg til han skal våkne!) Jeg ønsker jo tette ungene slik at de kan få glede av hverandre. Men det er litt skummelt å slutte på p-piller da...

Noen andre som prøver på to (fler) tette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver ikke på to tette, men skulle ønske vi gjorde det. Vi begge vil, men klarer ikke få økonomien til å strekke til fordi jeg har ikke jobb å gå til når permisjonen er over, og min lønn nå er ca 5000 i mnd. I tillegg så sliter jeg veldig med å finne en jobb jeg klarer å gjøre pga store bekkenplager...

Skrevet

Lille frøken er nå 6 mnd, og jeg har nå sluttet på pillen, gikk på cerazette fra 6 uker etter fødsel, men jeg blir så fryktelig sint og irritert, så vi fant ut at jeg skulle slutte med de. Greia er den at vi ikke har gått over på noen annen form for prevansjon, så indirekte så sier vi vel at det er greit med to tette... Vi vet jo liksom hvordan barn blir til...så vi kan vel ikke klage hvis jeg skulle bli gravid igjen kjapt... Men, vi prøver ikke aktivt på to tette, men skjer det så skjer det.

Skrevet

Prøvde ikke på to tette, men når mini var 6 mnd ble jeg jammen gravid igjen... Etter den første runden med panikk, har vi nå kommet frem til at det er så mange fordeler med å ha to så tette (blir 15 1/2 mnd mellom de). Ja, det blir fryktelig travelt den første tiden, men tenk så mye glede de små vil ha av hverandre! Ikke minst kjenner vi på at det er litt deilig å bare fortsette i babymodus mens vi ennå er der, tror jeg ville synes det var tyngre å vente til mini var 4 år, for så å begynne helt på nytt igjen...

Skrevet

Vi begynte å prøve når babyen vår var 6 mnd, ble gravid ganske fort men mistet i spontanabort, men greide å bli gravid igjen før han var 1 år, så mellom våre gutter er det 19 mnd.

Skrevet

Jeg har 15 mnd mellom nr 1 og nr 2 og 26 mnd mellom nr 2 og nr 3. Syns det kjempe kjekt og nr 2 og nr 3 er begge planlagte :)

Nå¨derimot er det stopp :)

Skrevet

Vi vil veldig gjerne ha 2 tette men jeg kan ikke akkurat si at vi prøver aktivt da jeg ennå ikke har fått tilbake mensen etter nummer en (som er 7 mnd.) Har dere andre fått tilbake mensen etter førstemann ennå? Litt vanskelig å finne den første eggløsningen uten...

Skrevet

Vi ska :-) Ser bare fordela me d når man e frisk å rask å har energi nåkk til d :-)

Gutten våres blir 5 mnd imårn, å hadde d ikke vært for at mannfolke mitt e i Afghanistan til juni me forsvaret, så hadde vi prøvd aktivt nu ;-) Men e slutta på pilla så alt e klart til han kommer hjem ;-)

Lille Persille : Mensen kom tilbake etter 2 mnd her ;-) Men d va nåkk fordi æ bynnte på Pilla engang etter fødseln :-)

Du får ta en eggløsningstest av og til ;-)

Skrevet

Jeg har ikke fått tilbake mensen, men går på cazette og det er vist en "bivirkning" at man mister mensen. -Ganske sikker på at jeg har eggløsning.

Skrevet

Mini her er 7mnd og jeg er 4,5mnd på vei :) Så blir to tette her, og vi gleder oss masse! Føler det på samme måte som deg, at de får mye selskap i hverandre når de er tette i alder, og det vil jo alltid være tungt å være gravid og ha en nyfødt i hus - så hvorfor ikke bare bli ferdig med det med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...