Gå til innhold

Lage fruktyoghurt selv hjemme til baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å lage fruktyoghurt selv hjemme? F.eks. at man tar naturell yoghurt og putter most frukt eller noe? Kjøper Nestle sine Pære/Banan yoghurt, jeg har tvillinger og de spiser det hver eneste dag. De er 6 mnd gamle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om du kan bruke yoghurt, men det går jo ann å lage freuktmos uten det..

Skrevet

Jada, det går helt fint. Holdbarheten blir jo litt kortere, men det gjør jo ikke noe. Da vet du hva barnet ditt får og at yoghurten er uten tilsatt sukker. Du kan også blande 50/50 naturell yoghurt og fruktpuré.

Skrevet

I heftet om spedbarnsernæring som jeg fikk på helsestasjonen står det at produkter som youghurt kan gis fra 10 mnd alder. Vet ikke forskjell på vanlig youghurt og de fra Nestlé, men kanskje disse for babyer er laktoseredusert?

Skrevet

Jeg blander banan og yoghurt naturell i stavmikseren og gir til toåringen min. Han synes det er kjempegodt, det blir en slags smoothie, da. De kan få yoghurt fra 10 mnd, og siden det anbefales at barn helst bør få yoghurt naturell, er dette sikkert kjempebra.

Skrevet

Men er ikke babyyoghurt annerledes fremstillt en vanlig da. Er ikke det derfor vi skal vente til de er 10 mnd med å begynne å introdusere vanlige melkeprod? Og da kan man vel ikke bruke vanlig youghurt for å lage til baby eller....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...