Gå til innhold

Er virekelig teutonia mistral veldig liten i forhold til andre vogner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt å kjøpe Teutonie Mistral S til vasla, men da vi var inne i butikken synes jeg at den så veldig kort ut i ryggen. Hun som jobet der kom og målte (var 09 modeller dette), og målte også en emmaljungavogn som har ganske make til mistralen, og det var hele 8 cm i forskjell på lengden fra sitteflaten og opp til toppen av ryggen! Tok gutten min på 1,5 år oppi mistralen, han er helt normalt lang, og han var faktisk nesten litt stor til den, mens han enda hadde mye å gå på i emmaljungaen. Så du kan si det slik at vi byttet mening om vogn fort ja, så nå blir det Emmaljunga Nitro City på vesla i stede, vil jo at hun skal kunne bruke vognen til hun er minst 2,5-3 år...

Ja det stemmer.

Var på trilletur med en venninne som har Mistral. Jenta på under to hadde ingenting å hvile hodet på når hun satt. Setet sluttet i nakken.

Men Alva.. Du vet Nitro city har veldig dårlige fjæringer?!

Hørte ei solgte vognen på grunn av dette.

Nei, jeg har hørt tvert i mot. At den har veldig god fjæring, men at den trenger 2-3 mnd å "trille seg inn" før man får full effekt av dem, men har jo ikke prøvd den ut selv da. De jeg har hørt dette i fra er sånne barnevongsentusiaster som prøver ut 5-6 vogner pr barn, så vil tro de hadde litt peiling? Begge de jeg snakket med anbefalte veldig den vognen, hun ene hadde kjøpt sin andre fordi hun var så fornøyd og angret på at hun solgte den hun hadde hatt. Håper de har rett da. er litt leit av å lete etter vogner nå, så var liksom så deilig å ednelig ha funnet en ;-)

Ok, kanskje du har rett. Kan bli mye usakelig på sånne barnevognforum.

Hørte bare at det var mange som solge den igjen.

Men har også hørt mye bra. Så det er sagt.

Finnes det en vogn ingen preiker dritt om? :-)

Tviler :-)

Er første gangen min her inne faktisk, til tross for at dette er nr 4. Er også første gang vi skal kjøpe helt ny vong-vogn, så er litt spennende :-) Har tenkte vel og lenge på hva vi (jeg ;-)) ønsker av en vogn og endte jo først på Teutonia'en, men etter å ha sett dem i virkeligheten og prøvd litt på å trille, legge sammen, få ned ryggen, justere kalesj osv så er jeg helt overbevist om Emmaljungaen i stede. Vet godt at ikke alle liker ideen med 2 mindre svingbare hjul, og jeg har jo ikke erfaring selv, men for meg virker dette som det eneste rett for oss siden jeg ønsker meg "snu på 5 øringen" prinsippet til 3-hjulinger, men stabiliteten til 4 hjulingene. Vi skal uansett ikke bruke den noe videre på slaps og grus, bir mest asfalt og kjøpesentere, til skog og mark blir det brukt MeiTai i stede.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...