Gå til innhold

Nattavvenning - andre natt unnagjort:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var andre natten unnagjort med gode resultater:)

Vi gjorde unna kveldsmatingen kl 1900 (grøt og vann), stelte henne og la henne vel i 1930-tiden. Jeg tilbydte henne pupp ved sengen, men hun ville ikke ha, så da fikk hun bare ha det så godt.... Hadde da ikke ammet henne siden kanskje i 17-tiden. Hun sovnet ganske så fort, var veldig trøtt.

I 23-tiden våknet hun og gråt mye. Siden jeg var i så dårlig form så kom jeg meg ikke til foreldrene mine og måtte sove hjemme heller. Mannen min gikk inn til henne og jobbet med henne 20-30 min. Han tilbydte henne vann flere ganger, men hun ville ikke ha. Til slutt sovnet hun.

Ca. 0230 våknet vi igjen av at hun skrek. Pappaen kledte på seg for å gå inn til henne og roe henne, men før han rakk til rommet hennes hadde hun sluttet å skrike.

Kl. 0630 lå jeg lys våken etter enda en god natts søvn. Hørte da noen lyder fra rommet hennes, men gikk ikke inn før kl 0700. Da lå hun lys våken og strålte om kapp med solen:)

Jeg anser ikke nattavvenningen som fullført, men føler at det går ganske så bra enn så lenge (bank i bordet!).

Med andre ord, så gikk det 14 timer fra jeg ammet henne i går til i dag. Men hun synes puppen er desto bedre om morgenen nå da. Nå koser hun seg mer og ligger lenger ved den. Puppene er jo skikkelig melkesprengte om morgenen, så mye at jeg faktisk har litt vondt i dem, men overkommelig likevel. Hun klarer ikke å tømme en pupp, så jeg må pumpe meg ferdig, samt tømme den andre. Men det er jo bare greit, for har nesten ikke noe reservemelk i fryseren. Holder nå på å jobbe meg opp et lite lager igjen som jeg skal fryse i terninger og bruke i maten hennes når vi skal begynne å venne henne til ny mat:)

Spent på om tredje natt går like bra....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott da!!

Her driver vi også med nattavvenning. Og sove-i-egen-seng-prosjekt. Vi har hatt skikkelig problemer med at frøkna ikke vil sove i egen seng, bare sammen med mamma'n sin. Men nå er vi på påskeferie og pappaen kan trå til. "Avtalen" er at hun skal sove i egen seng fra hun legger seg og til det er morgen (morgen er fastsatt til kl 06) og hun får ikke mat mellom kl 24 og 06.

Jeg gruet meg masse, hun har sovet utrolig dårlig før. Kunne våkne opp til 3 ganger på halvannen time om kvelden, og ca annenhver time hele natta.

Første natta sovnet hun ca 21, vi var litt seint hjemme den kvelden. Hun sovnet raskt, men våknet et par ganger for smokk. Fikk et drømmemåltid kl 24 og sov da til 04. Da ble det litt skriking fordi hun ikke fikk komme i senga til meg. Hun hylte i 45-60 minutter, vi trøstet med smokk, stryke på kinnet, synge osv. Sovnet igjen og våknet kl 06. Da fikk hun pupp og sov sammen med oss til kl 08.30. Hadde forberedt meg på mye verre skriking, så jeg var positivt overrasket.

Andre natta sovnet hun ca 19:30. Fikk smokken et par ganger før jeg la meg, og et drømmemåltid i 23-tiden. Hun våknet noen ganger mellom 02.30 og 05, men uten skriking. Kl 06 var det pupp i senga vår og vi sov til 08. Jeg var mye våken med henne den natta, men hun gråt ikke.

Tredje natta (som var i natt) sovnet hun ca 21 og fikk smokken en gang før jeg la meg. Klokken 24 fikk hun drømmemåltid og sov da som en stein til kl 05. (jeg måtte opp og ta på henne for å forsikre meg om det var liv, hehe, hun sov så rolig og stille.) Klokka 05 våknet hun og fikk smokken, sovnet igjen med det samme og våknet kl 06. Pupp og sove hos oss til kl 08:30.

Jeg er kjempefornøyd med tanke på alle de oppvåkningene hun har hatt før. Ikke mye skriking heller heldigvis.

Etterhvert skal vi droppe drømmemåltidet også, men synes det var drastisk å kutte alt med en gang siden hun har puppet mye om natta i det siste. Har ikke prøvd å legge henne i egen seng etter pupp kl 06, jeg synes det er så kos å ha henne nær. Pappaen pleier å stå opp for å gå på jobb kl 06, så det er ok.

Det merkelige er at jeg ikke sover noe bedre. Kroppen min er tydeligvis vant til å våkne etter 1,5-2 timer hele natta, så nå må JEG lære meg å sove. :)

Går fjerde natta i møte med særdeles godt mot!

Skrevet

Vi putte henne på eget rom når hun var 5 mnd. Hun sov mye bedre der. Våknet alt for lett av oss når hun lå inne på vårt soverom, så den biten har gått helt fint. Heldigvis!

Vi har også hatt samme problemene med mye oppvåkning gjennom hele natta, så vi så oss rett og slett nødt til å sette igang. Og vi er kanskje litt for harde med henne, men vi kutter ut alt med en gang. Orker ikke å drive avvenning i langdrag:) Men etter bare to netter ser det ut som om det egentlig er greit (bank i bordet!). Har lagt merke til at når hun får pupp etter at hun har sovnet så spiser hun, men gjør det vel egentlig i søvne, for hun har øynene igjen. Så det er vel heller kosen og vanen, mer enn behovet for mat.

Har også hatt 0600 som absolutt tidligste morra, men nå ser det ut til at hun regulerer morgenen selv til 07 og det er jo helt topp hvis det er tilfelle:)

Min kropp har også vært vant til å våkne etter max 3 timers søvn. Går det 3 timer og 5 min. så begynner jeg å drømme stygt av en eller merkelig grunn, så da våkner jeg og må gå å se til henne. Men når jeg sov hos foreldrene mine første natta så var det som om kroppen min visste at jeg uansett ikke fikk sjekket henne så jeg sov da 9 timer uten stopp og stygge drømmer:) Prøv det du også. Du fortjener det! Hilsen ei som vet hva hun snakker om:)

Lykke til i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...