Gå til innhold

Mange her som har 5 barn eller flere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Om et par uker kommer nr. 5... Det blir spennende, dette svangerskapet har gått utrolig fort. Ikke var det planlagt heller. Det som er planlagt er at nr. 5 for oss er punktum finale. Vi gleder oss, selv om mye ikke er klart ennå - det er mer sånn "vi tar det som det kommer".

Møter noen forskrekkede blikk når man sier : Nei, det er ikke nr 3, men nr. 5....He he. Men ser jo at det er mange som er heldige og får en stor ungeskokk. Det er jo flott. =)

Jeg har også 3 gutter før jenten kom:) De er 20, 17 og 13 år gamle. Småjenten min er 8 år + at vi venter en tulle i juli. Gleder meg veldig. Har og fått store reaksjoner når jeg sier at vi venter nr. 5. Folk ser på meg og lurer på hvordan jeg takler å ha så mange barn for de har nok med to:) Sliten ja, men med store gutter som gleder seg til søstra kommer føler jeg meg i himmelriket:)

Annonse

Her blir mine: 14 år, 11 år, 7 år og 4 år i løpet av dette året, og alle har samme far,

+ at vi sammen venter nr.5 i slutten av jul/ begynnelsen av august! :-)

Har selv valgt å ha 3 - 4 år mellom hvert barn, så hos oss har det ikke vært noe problem hverken med sjalusi eller noe mellom barna, og vi har kunnet kose oss med hver enkelt når dei er baby!

Men vi kunne tenkt oss en liten en til så denne gange prøver vi nok å få 2 tette! :-)

Og hver enkelt alder har sin sjarm! :-)

• 2 uker senere...

jeg venter mitt femte, vi ville ha to tette med de to siste men nr fire fikk vi desverre ikke beholde,( hun var dødfødt,etter termin) vi vil gjerne ha en til etter denne og da tett, alderen på gutta mine er 15, 12 og seks så kommer denne lille gutten og fårhåpentligvis en til neste år hehe, men før det må jeg operere livmortappen pga høy celleforandreing.

Vi har 5 unger. Vi gjør ikke noe spesielt igrunn. Jeg og mannen har faste inntekter begge to. Jobber 100 %. Har faktisk aldri måttet spare. Setter månedlig av en viss sum penger til ungenes konto. (til konfirmasjon og slikt) Lurt å begynne tidlig å spare.

Jeg er ikke av typen som fråtser rundt på butikkene. Ungene har det de trenger og vel så det. De er med på håndball, fotball, turn, piano osv. Med andre ord er der ingen begrensninger for ungene, fra vår side.

Det går helt fint. Verre er det å ha råd til å dra på sydenferie med en familie på 7....men det er bare å spare.. :) Vi var i syden i fjor, og da koste ungene seg sånn. Må gjentas!!

Vi er nok heldige som har en trygg og god økonomi, det vet jeg.

Så synd at man må tenke økonomi med tanke på mange barn, men det er jo en gang slik. Håper du får det til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...