Gå til innhold

Jeg rakk å bli mars-mamma!

Anbefalte innlegg

Hei,

30.03 fikk jeg mitt siste tilskudd på stammen - Felix Leander ble født fire dager etter termin. Men jeg rakk å bli mars-mamma, så nå hopper jeg inn her til dere:-D

Det er snart åtte år siden min eldste kom, og kjæresten min har en på snart 17 fra før. To ekstremt stolte storebrødre som ikke klarer å holde fingrene unna Lillebror! Og med en nyforelska far i tillegg er jeg nesten glad for at jeg får ha gutten i fred hos meg om natta...

Er foreløpig heldig og har fått en som sover mye, så det blir litt søvn på mor også. Men jeg banker i bordet og kaster salt over skulderen - en vet jo aldri!

Jeg synes det er fantastisk deilig å bli mamma igjen i "voksen" alder (er 35) og nyter hvert sekund. Ikke så stressa som forrige gang, føler meg mer moden og åpen for "alt" denne gangen, og har en ro jeg ikke har kjent på før. Flere i samme båt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139927428-jeg-rakk-%C3%A5-bli-mars-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg rakk også akkurat å bli med i marsklubben :-) Min Emma ble født 31.03.09 kl 18:26 :-) Emma er mitt første barn, og jeg er som deg passert de 30 (er 33 og et halvt år). Vi kom hjem fra sykehuset på lørdag, og nå bare koser vi oss hjemme.

Så koselig! Gratulerer med Emma:-)

Kanskje et dumt spørsmål, men føler du det er ok å være førstegangs og over 30? Innbiller meg liksom at vi er modnere og roligere da, men jeg er jo andregangs, så kanskje det bare er tull og tøys... Og det er hvertfall ingen kritikk av yngre mødre - bare en erkjennelse fra meg selv i forhold til hvordan jeg hadde det forrige gang!

Alle mammaer er bra, uansett alder:-D

Håper dere får det dere trenger av søvn og gode stunder, og at du tar godt vare på deg selv nå de neste ukene. Jeg fikk tlf fra jordmor på helsestasjonen i dag som ville sjekke hvordan det går med meg før hun tok påskeferie, og hun ga meg streng beskjed om å ikke overdrive fysisk. En klesvask om dagen er fantastisk, og en handletur i rolig tempo kan så vidt gå an - så lenge jeg får hjelp til å bære. Har slitt med uttalt bekkenløsning siden november, så skroget mitt er rimelig kjørt etter dette svangerskapet... Jeg øver meg på å ikke gjøre noen ting, og å ikke ha noen forventninger til hva jeg skal heller. Men det er ikke fritt for at jeg lengter etter regnfrie dager og en liten prøvetur i den nye vogna - om det så bare er rundt Øvre Torg!

Vi staser på en nydelig vår sammen med våre små vårspirer!

Jeg ble mamma til nr 4 den 04.mars.

Han heter Knud Jørgen, og kom på selve termin dagen :).

Jeg er som deg 35 år, jeg blir 36 i oktober.

Fra før har jeg en jente som er konfirmant i mai, og tvilling jenter som blir 9 i august.

Føler jeg har roen denne gang, selv om det er lenge siden sist jeg hadde baby i huset.

Knud Jørgen er min manns første barn. Jeg er gift for 2. gang etter at jeg mistet min første mann i kreft i januar 2003. Jeg var enke i tre år, før jeg giftet meg igjen.

Prøver å komme meg ut en tur hver dag, og ellers nyter jeg dagene hjemme.

De tre store søstrene hans er hele tiden borte hos ham og SKAL BARE....

Knud Jørgen har blitt veldig flink til å sove om nettene, enten i vogga si eller i senga sammen med meg. Han kan sove i 6-7 timer om nettene. så kan ikke klage.

Høres kjent ut, det der med de store som bare skal... Siden disse småttingene husker så mye ut fra lukt den første tida, har jeg definert storebrødrene slik: Han som lukter olje er eldst (jobber med vårpussen på båten sin) og han som lukter sand og fotball er midtimellom. Begge er flinke til å huske å vaske hendene sine før de putter dem ned i kurven, heldigvis!

Så deilig med en liten gutt med godt sovehjerte! Det unner jeg deg:-D

Jeg strides litt mellom hvorvidt jeg skal gå og legge meg selv i ti-elleve tiden når han egentilg sovner for kvelden (riktignok oppe hver 2-3 time for mat og skift) eller om jeg da skal sitte litt lenger for å få litt voksen-tid... Det blir vel fornuften som seirer og leggetid ganske snart, tenker jeg! Voksen-tida kan vi ta på formiddagen, ettersom kjæresten min ikke har en 8-16 jobb og er mye hjemme:-)

Riktig god påske!

Tusen takk, LineBA :-)

Jeg synes det er helt supert å være mamma. Nå er jo alt helt nytt for meg, og jeg vet jo ikke om annet enn å være førstegangsmamma og over 30 år. Av person så er jeg nok ganske rolig av meg, og lar meg sjelden stresse. Føler jeg har roen over meg når det gjelder Emma og alt rundt henne også :o)

Så kjedelig at du plages med bekkenløsning, håper du får hentet deg godt inn igjen i løpet av våren!

Annonse

Jeg rakk også å bli mars-mamma!

Den 31.03 kl 17.51 kom ei lita jente til verden 19 dager før termin, og som har fått navnet Linnea. Hun er mitt andre barn, har en gutt på 19 mnd fra før. Så her i huset er det hektisk med to tette barn som krever sitt....

Jeg er vel også det man kan kalle voksen....hehe... Er snart 35 år. Selv om jeg var passert 30 for lenge siden når jeg fikk førstemann, så var jeg rimelig stresset husker jeg. Alt er jo nytt, og man vil jo gjøre alt riktig. Men nå er jeg veldig avslappet, siden det ikke er så lenge siden jeg hadde en nyfødt baby å ta hånd om.

Gratulerer med Linnea! Herlig at du fødte før termin:-D Det gjorde jeg også forrige gang, og var strålende fornøyd med det. Denne gangen gikk jeg fire dager over, og det føltes mer som fire uker... Tilslutt ble jeg så deppa at jeg ringte jordmor for å få pratet litt, og da gikk vannet! Hehehe... Det ble ikke noe av den praten.

Høres bra ut med en storebror som er litt tett på, selv om det sikkert er litt slitsomt til tider også. Håper du har mange gode mennesker rundt deg!

La oss nyte våren, jenter! Og hvis noen av dere bor i Kristiansand eller omegn, inviterer jeg herved på trilletur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...