Klar for nr 2 Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Fikk jo anbefalt maks 20 min i bilstolen når hun var nyfødt. En pleier på sykehuset sa det var greit å kjøre helt hjem (bor 2 timer unna) så lenge hun ikke viste misnøye. Nå i påsken skal vi på en dagstur og det er 1,5 timer hver vei. Ville dere kjørt hele veien om hun virket fornøyd, eller ta et stopp eller to? Bilstolen er som sovemedisin for hun, så om vi skal stoppe må vi vekke henne. Hva tror dere?
Trollemor og snuppa! Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Ville kanskje ta ett stopp? Hvis pleieren på sykehuset sa at det var ok å kjøre to timer hjem burde det vel være ok med halvannen en mnd senere..?
Hilde_85 Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Jeg fikk vite at når de hadde passer 1 mnd så kunne dem sitte lenge i bilstol så lenge dem sov. Er de våkne burde de ha stopp hver time på hvertfall 10min. Dette har noe med at når dem sover så slapper de helt av i musklene så da går det fint å sitte lenge i bilstol. Men er de våkne burde dem få strekke på seg ofte.
WildPrincess Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Om hun sover og er fornøyd ville jeg bare ha kjørt i et strekk. Tror ikke det er noe problem jeg. Kos deg på påske tur
Klar for nr 2 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2009 Takk for svar dere(: Tror vi satser på å kjøre i ett om hun sover hele veien, vil jo ikke begynne å vekke henne. Er utrolig takknemlig for disse sidene, som førstegangs kommer det mange spørsmål opp etterhvert!
AE84 Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 må bare hive meg på, for jeg har snakket med fysioterapaut om akkuratt dette i dag! og hun sa: så lenge barnet sov, så burde vi bare kjøre på...men vær obs på at barnet ser ut til å ligge i en "grei" stilling"! mens viss barnet er våkent, bør det begrenses til 20min om gangen!! så kjør ¨på så lenge hun sover...det ska vi gjøre i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå