Gå til innhold

Svak livmorhals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med tvillinger og har vært i kjempeform hele vegen. På kontroll i forrige uke nevnte jeg at jeg hadde kjent en del nedpress. Cervix ble undersøkt og det viste seg at jeg hadde begynnende åpning innenfra, men den var lukket ca 16 mm utenfra. Jeg fikk satt på en gummiring rundt cervix for å forsterke. Noen andre som har erfaring med dette??? Hvordan har det gått, hvor lang tid gikk det før du fødte?

Jeg lå til observasjon på sykehuset til dagen etter,men fikk så reise hjem med sengeleie, har lov å gå på do/stelle meg.

Er 5 dager siden jeg kom hjem idag, og foreløpig er det rolig, skal på ny sjekk om to dager.

Jeg er 25 +1 nå, og ønsker så inderlig at mine to gull blir i magen noen uker til......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt svak livmorhals ved de siste 2 svangerskapene mine. Har bare hatt 1 i magen jeg da så tyngdemessig er det jo ikke helt det samme. Første gang ble jeg innlagt med cervix på 10mm i uke 23. Iløpet av noen dager var den nede i 4mm. Hadde strengt sengeleie med bekken i senga i en uke. Lå også med riehemmende drypp i 2 uker, var på sykehuset i 6 uker. Men utrolig nok gikk jeg til termin! Jordmora mente at fosterhinnen var så seig, at det reddet meg.

Andre svangerskap var det ikke så ille. Var hjemme hele tiden, sykemeldt og tok det med ro. Cervix var på rundt 20mm. Trodde jeg skulle gå til termin denne gangen også, men så gikk vannet i uke 35. Spesialisten jeg gikk til mente det var fordi jeg ikke hadde ligget nok...

For deg med 2 i magen blir det jo ekstra tyngde på livmorhalsen. Håper du klarer å holde de inne lenge enda, lykke til!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg lå fra uke 19 til 38 med fort kort livmorhals.. så det gikk kjempebra for min del men jeg var super streng med meg selv.. var også innlagt 14 dager og fikk lungemod. sprøyte osv det var i uke 32 til 34..

vær streng mot deg selv så skal jeg krysse alt for at det går kjempe fint med dere alle 3 :o)))) og tenk for hver dag som går er det en seier..

kleem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...