Gå til innhold

Noen som har satt klyster på seg selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag og fikk konstatert forstoppelse :( han sa at jeg skulle gå å kjøpe klyster noe jeg gjorde og satt den første gang rundt 12, er det noen som vet hvor mange ganger i døgnet man kan sette klyster?? jeg kjøpte en pakke med 4 stk i...og jeg har fortsatt like vondt i magen :( har 3 stk igjen...står jo ingen ting i bruksanvisning hvor ofte man kan sette den??!

Skrevet

Har du kjøpt miniklyster (microlax)?

Da skal det være full effekt innen 15 minutt, har ikke det hjulpet kan du fint ta ett til. Microlax vil hjelpe mot forstoppelse nederst i tarmen, men har du problemer lenger oppe vil det fortsatt være der.

Skrevet

Prøv oljeklyster. Det er en ganske så stor tube med olje som du "presser" opp i stompen:) Da får du smurt godt lengre opp i tarmen. La det virke noen min så får man best effekt. Hjelper bra det. Litt klønete forklart. Men har prøvd det og ble et nytt menneske etterpå:)

Skrevet

Ja det er microlax og det funket etter 1min!

ringte legevakta i stad og de sa at jeg bare kunne ta en til og det gjorde jeg...men føler fortsatt at jeg ikke er tømt slik jeg burde ha vært

:(...så jeg får bare vente å se om jeg blir bedre i magen hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg gjør...legen sa at jeg bare kunne ringe han i morra om jeg ikke var bedre..men hva hjelper det når jeg var der i dag...

Skrevet

får man kjøpt det på apoteket også??

hun jeg kjøpte miniklyster av hun kom bare frem med den jeg kjøpte :(

Skrevet

Ja jeg tror det. Mener jeg har sett det på apoteket. Jeg fikk det på jobben, er sykepleier:) Men det er skikkelig vondt å ha forstoppelse, så jeg føler med deg.

Skrevet

Tror jeg ville prød avføringstbl eller dråper og. I tillegg ville jeg vurdert å tatt laktulose regelmessig.

Skrevet

Ta duphalac i tillegg så får du løst opp fra andre enden også ;-)

Vet akkurat hvordan du har det, og husk at det kan ta en dag eller to før du er helt bra igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...