Lillefisk Skrevet 6. april 2009 #1 Del Skrevet 6. april 2009 Nå er jeg sikker, det er nok en snikende bekkenløsning jeg opplever om dagen. Har kjent det litt i flere uker, f.eks at jeg "stivner" om kveldene når jeg har sittet i samme stilling ei stund, eller at jeg har vondt nederst i korsryggen/rumpa dagen etter jeg har gått mye evt gått en liten tur med høye hæler (not good!). Men nå har det blitt verre. Kjente det kjempegodt på fredag etter ei lang jobb-uke. Jeg har en ganske stillesittende jobb så jeg skulle ikke tro jeg var spesielt utasatt. Men med meg gjør det vondt utpå dagen selvom jeg bare sitter. Jeg våkner som regel om morgenen ganske fin i forma, men etter kl 12-13 så begynner jeg å kjenne det...og så blir det verre og verre. Nå vurderer jeg å få en aktiv sykemelding og f.eks ha fri onsdager og halve fredagen...hadde nok hjulpet endel. Noen andre som har det sånn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139925589-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 8. april 2009 #2 Del Skrevet 8. april 2009 Heisann. Har selv fått diagnosen bekkenløsning å er nå fort tiden 100 % sykemeldt fra jobben, dette er jo selvsagt min egen feil da jeg har jobbet alt for mye i det siste.... Ikke så dumt med aktiv sykemelding da du selv har muligheten åpen å kan jobbe om du kjenner at du greier det å atdet blir tilrettelagt til deg best mulig av arbeidsgiver.. Vet ikke hva du jobber med jeg da anna enn at du skriver at du har en såkalt stillesittende jobb... Jeg jobber i klesbutikk noe som tilsier stor belastning å hadde kunna tenkt meg å heller fått aktiv sykemelding enn 100% sykemeldt, men de har ikke tilrettelagt noe enda for meg pr dags dato å da¨kan jeg ikke gå alene på jobb de vaktene jeg har.. ANBEFALES: Å snakke med lege om henvisning til fysio for de hjelper deg med å finne treningsformer som kan hjelpe litt på Bassengtrening har du også en mulighet til om det skulle bli enda verre såpass at du har vansker med å gå etc..... Her må man mase selv har jeg opplevd... Det gode rådet jeg personlig vil gi deg er å ta hensyn til signalene kroppen gir deg, roe ned på jobben men samtidig om du føler at du greier å jobbe såpass som du selv skriver så er jo det kjempebra!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139925589-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139934671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MELP Skrevet 8. april 2009 #3 Del Skrevet 8. april 2009 Husk at bekkenløsning er noe alle gravide får ellers så hadde det blitt vanskelig å få ungen ut av bekkenet. Men ikke alle blir plaget med store smerter og vanskeligheter med bevegelse. Jeg kjenner det godt i musklene rundt bekkenet når jeg har vært litt hard mot meg selv men det betyr ikke automatisk at det er grunn til bekymring. Hadde det slik de to andre graviditetene også. Hvor får du vondt? I ryggen, hoftene, innside lår, underlivet, symfysen...? Dette har også litt å si for hva som skjer. Veldig mange opplever mye muskulære smerter (spenninger) fordi bekkenet "løsner" (som det skal) og disse kan gjøres noe med ved behandlig av fysio, osteopat, naprapat og evt trening osv. Men ta kontakt med noen som kan finne ut av hva DU evt trenger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139925589-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-139935935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå