Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Argh- kjenner hormonene bobler nå etter å ha vært hos legen. Jeg er 28 uker på vei nå og var der den 26.3 pga vondt bekken, og ble sykemeldt 1 mnd. Pga bekkenet ikke er så ille nå ville hun jeg skulle prøve å begynne å jobbe igjen- og det er greit nok det. Men jeg tror nok kanskje bekkenet kommer sterkere tilbake når jeg skal begynne å stå og gå hele dagen igjen.. Vel, det var ikke det som var greia. Blodtrykket mitt var høyere nå enn tidligere, noe jeg følte hun gjorde en stor deal ut av. Nå lå det på 135 / 70, mot ca 120/ 70 tidligere. Måtte komme tilbake neste uke for å måle det igjen, og hvis det var høyere enn 135 da ville hun at jeg skulle sjekkes for at alt var bra. Blodprosenten min som jeg til og med fikk kommentar på at var veeldig bra ved sist måling måtte jeg også sjekke nå, og hvis den hadde gått ned masse (noe det hørtes ut som hun trodde/håpte den ville ha gjort) så måtte vi ta prøve på jernmangel eller noe.. Blodprosenten lå på 13.1 mot 14.5 første gangen, så den var veldig bra den fikk jeg høre fra legesekretæren.Det er vanlig at den synker litt i svangerskapet fikk jeg høre. Før har jeg bare veid meg hjemme, mens hun legen (vikar) skrev på lapp til sekretærene om at jeg skulle veie meg også. Det er så klart bra hun sjekker opp alt, men føler hun liksom VILLE at det skulle være noe galt. Får bare lyst til å slenge en kommentar til henne om at jeg faktisk kan være i tipp topp form og klare en fødsel uten smertestillende og uten komplikasjoner SELV om jeg er stor. Blir så jævla irritert.. Jeg fødte min første for litt over ett år siden, hele svangerskapet gikk knirkefritt og fødsel like så, men etter å ha vært hos legen idag tror jeg det kun blir jordmor på meg videre framover.. Og ja, så klart jeg er klar over at jeg er stor- idiot kjerring.. Sorry utblåsning, men hormonene mine boblet over..
W82 Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Men er ikke plutselig økning i blodtrykk et mulig tegn på svangerskapsforgiftning. Kanskje hun bare ville eksludere andre mulige forklaringer på økningen.
såpebobledama Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Skjønner at du ble irritert. Fått sånn jeg og, men nå har jeg blitt plaga med høyt blodtrykk og måtte få medisiner for det. De har mast om svangerskapsforgiftning en del alt..så det er vel det de frykter hos deg og. Håper det ordner sg.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Du har ikke farlig høyt blodtrykk! Hvis jordmoren vil henvise deg til vider undersøkelse bare med bakgrunn i det nevnte blodtrykk, så kommer hun ikke langt. Det er undertrykket, altså tallet bak streken (120/70), som er det man skal følge (mest) med på. Ved spørsmål om svangerskapsforgiftning, så er det så godt som alltid også andre faktorer eller symptomer som spiller inn. Hilsen ei som jobber på føden
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Som jeg forstår er dette en vikarlege. Jeg har også en vikarlege. Hun er veldig åpen om at hun er usikker fordi hun ikke har så lang erfaring innen det med graviditet. Jeg er veldig fornøyd med at hun sjekker ut ekstra og tilkaller annen lege for å få flere synspunkter. Kan nok tenkes at legen din bare vil deg og barnet alt vel, og er usikker. Håper alt går bra. Husk at jordmor ikke sjekker blodprøver da...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Hi her. Var tilbake der idag for å måle BT igjen, og siden de egentlig ikke hadde tid hos jordmor reiste jeg til legesenteret igjen. Gikk mye bedre denne gangen. Det var nok mer som du ene over her sa- at hun bare var redd for ikke å ha sjekket ting skikkelig. Helsesøster målte BT til 140/60 (3 ganger), så etter konsultasjon med lege skulle jeg presse ut litt urin hehe. For så å snakke med legen etterpå. Hun sjekket magen og spurte om ditt og datt, og tok BT igjen. Denne gangen 147/70, men som jeg sa selv også så ble jo ikke bt akkurat lavere av all denne testingen- ble smånervøs jeg hehe. Hun ringte også føden bare for å konsultere med lege der oppe, og det var UNDERtrykket de var obs på, men siden det var så bra var det ikke noe å bekymre seg for Hadde litt bedre følelse når jeg gikk denne gangen heldigvis, så det kan ha vært endel gravid hormoner ute å gått sist gang Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå