Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg har en sønn på 1 1/2 år. Faren hans har adhd, og jeg har lest at det er 60% sjanse for at barn får det når ett av foreldrene har det.. Har dere noen meninger, synspunkt rundt dette? Jeg kjenner jeg bli mer og mer nervøs etterhvert som han blir gamlere.. Jeg mener ikke å tråkke noen på tærne her, men vet jo at adhd-barn ofte er triste og blir utstøtt på skole o.l.. det er jo noe som gjør vondt for en mor å tenke på. Merker at sønnen min har et veldig sterkt sinne. Hvis han blir tatt ifra leker f.eks ser jeg han spenner hele kroppen til han rister, og han blir mer og mer krevende. Vanskelig å vite om dette er tegn på adhd, eller ikke.... Kan jeg få litt hjelp..?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 slutt å let etter tegn!! jeg har adhd, bf har adhd.. men ingen av våre barn har det!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Slapp av. Det er en grunn til at de sjelden blir testet før skolealder; det er vanskelig å finne noe før det. Min sønn har sterk grad av ADHD, men det kunne ingen fagfolk fortalt meg eller andre dengang. Ikke let. Det er jo normalt at barn blir mer krevende med økende alder. Og det er også normalt at noen har mer sinne og stahet enn andre. Det har ikke så mye med ADHD å gjøre. Les evt litt mer om vanlige symptom på ADHD. Det er så mange feiloppfatninger om hva ADHD er, så det kan være lurt. ADHD er i hovedsak konsentrasjonsvansker, vansker med impulskontroll og så kommer hyperaktivitet(muligens som delvis følge av konsentrasjonsvansker). Sinne kan hos noen komme av frustrasjon over det jeg nevnte over her. Det vil du ikke se hos et så lite barn. Din har nok bare oppdaget sin egen vilje, og har ikke språk nok til å uttrykke den:) Min var veldig til å dele på alt rundt den alderen, og hadde lite sinne. Hadde han en liten godtepose/dropspakke, så var det vel så viktig at alle andre fikk en bit, som at han satt igjen med en til seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå