Gå til innhold

Liten 5-åring vil lære engelsk... TIPS??

Anbefalte innlegg

Gjest saharahara
Skrevet

Finnes det noe all right materiell??

Skrevet

Prøv pc spill. 123 engelsk, josefine osv .aner ikke hvor du kan få tak i på nett eller sånn, men de har sikkert der de selger spill:) Lykke til.

Er morsom når barna vil lære:)

Skrevet

Dubba barnefilmer på dvd, en eller annen film han har sett tusen og femti ganger på norsk - og så lar du ham se den på engelsk :) (vet av en femåring som ble ganske god på det viset, faktisk). Og selvsagt dataspill :)

Gjest saharahara
Skrevet

Har allatid ønsket meg BBC Prime av akkurat den grunn - men har ikke den kanalen...

Gjest saharahara
Skrevet

Men, er det fremdeles barne-TV, slik det var før, på BBC Prime, eller er barne-TV delen sjaltet ut i en egen kanal nå?

Skrevet

Min 4-åring kan flere engelske ord. Han ser mye på Handy Manny og Dora the Explorer. I tillegg har jeg lært han fargene etc.

Er engelsklærer selv da - he he ;-)

Skrevet

om du har get med decoder. (mulig også viasat og canal digital uten at jeg vet 100%)

Så kan du forandre språket på barnekanalene til engelsk, så får de en del språktrening der. Om de ser på tv da.

Her ser vi på playhouse disney med engelsk tale ,Men så er barna to språklige her og nå når de får lite engelsk her hjemme så gjør vi et sånn.

Skrevet

Jenta her på 3.5 år kan telle til 20 på engelsk, men ikke på norsk..hehe...:-p

Jeg bare putter inn litt her og der. Hun kan f. eks kroppsdelene osv. Det er jo enkle ting man kan ta litt etter litt. Hun spør ofte hva ting heter på engelsk.

Har egentlig ikke brukt noe "materiell" så langt, men vi har noen barnebøker på engelsk som vi har fått av slektninger, kjøpt selv i utlandet, også har vi lånt barnebøker med engelsk tekst på biblioteket.

Gjest saharahara
Skrevet

Jøss, det visste jeg ikke - det må jeg sjekke... har GET og digital-TV, tror ikke vi har decoder - må jeg ha decoder for å få det til?

Skrevet

Alle læreverk har nettsider i tillegg til bøker. Gå inn på cappellen.no

Læreverket heter Stairs og er helt genialt! Gutten min elsker å være der, har lært masse:)

Skrevet

Også er det så søtt da, for en dag kom hun hjem og sa at XXXX (en voksen i barnehagen) kan også å telle på engelsk.. hehe. Han ER engelsk:-)

Gjest saharahara
Skrevet

Noen som vet om en kanal som har engelsk tradisjonell barne-tv?

Gjest saharahara
Skrevet

Ser veldig bra ut - men dette forutsetter at man egentlig har lært farger, tall etc. i fra før av... Jeg skulle gjerne hatt hakket før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...