Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter over ett år uten et eneste tegn til graviditet begynner jeg så smått å bli desperat. Ser at det er flere enn jeg som sliter litt når venner m.fl melder om den ene graviditeten etter den andre.

Så jeg tenkte å starte en ny tråd:

Hvor mange kjerringråd prøver dere denne prøveperioden?

Er selv oppe i:

Hostesaft

Misjonærstillingen

Eggløsningstest (de er skikkelig dyre!)

Akupunktur (1 x i uka)

Blodfortynnende (Globoid)

Koffeinfri kaffe

Pute under rompa

Og til neste prøveperiode har jeg da igjen:

Progesteronkrem fra Helsekost (tror ikke jeg tar sjansen etter å ha snakket med gynekologen min)

Babyklister (hva ER det for noe, egentlig ?)

DHEA (steroider som er ulovlige i Norge, har litt skrekken)

Salviete (den er nok den greieste, tror jeg)

Holde en liten baby (når mine gravide medsøstre nedkommer, så får jeg ha det i mente når jeg går på barselbesøk :-)

Bønn (jeg skal ikke være flåsete, men på noen hjelper det faktisk)

Grapefruktjuice

Er det da noen flere?

Så sant det ikke er helseskadelig, så skal jeg ikke la noe være uprøvd...

Og så et lite hjertesukk. Jeg leser flere av oss som har vært inne på Gravid i moden alder og spurt hvor lang tid det tok, og så kommer det en lang rekke med lykkelige blivende mødre som greide det på første prøveperiode. Gratulerer til dere, men hvor er dere andre som også brukte lang tid? Jeg vil høre historier om dere rundt 40 som ble gravide etter mer enn ett år uten så mye som en MA eller SA i mellomtiden? Finnes det noen slike suksesshistorier her? I want to know!

Ha ellers en god uke alle sammen, lykke til og god påske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt jeg oxo...

Men jeg har begynt å helle i den retning at jeg rett og slett bare må SLAPPE AV !! (jajaja, lett å si... hehehe)

Men vil bare kommentere litt på noe av d du skrev.. :))

Bakfra skal være bedre enn misjonær, fordi d er den stillingen han kommer lengst inni (sikkert delte meninger om denne oxo)

D som er ulovlig hadde jeg styrt laaaaaaangt unna !!

Eggløsningstester koster ikke mye på www.lavpris-tester.com

f.x. 55kr for 7 stk, el. 102 kr for 14 stk. De fungerer kjempefint!

Babyklister er en homoepat-medisin. I Danmark er den faktisk brukt i prøverørsbehandlingen.

Dette er klippet fra www.helseriet.dk:

Berberis vulgaris, fructus D3 / Urtica urens D3. Homøopatisk lægemiddel. Dråber som indtages i vand 3x10 dråber pr. dag.

Anvendelse:

1. Til gravide hvor der er opstået fare for abort.

2. Forebyggelse til gravide, som tidligere har aboteret en eller flere gange.

3. I forbindelse af fertilitetsbehandling/IVF/ICSI, hvor det hjælper med til at befrugende æg lettere kan sætte fast på livmodervæggen.

Med andre ord; d nytter ikke å bruke dette uten at egget blir befruktet. Men d vet man jo ikke før IKM... Så da bruker man d fra eggløsning til IKM. Kommer mensen så slutter man, kommer den ikke fortsetter man.

I Norge kan man f.x. kjøpe dette på Brekstad Apotek i Trondheim, bare å sende en mail, så får man pakke i posten på 2-3 dager.

Den heter nå forresten FRUCTUS FEMINA COMP. (bytta navn)

Tror oxo jeg ville vært svært forsiktig med Globoid...

Lykke til, måtte d bli store mager og skjønne babyer på oss RASKT !!

GOD PÅSKE !! :))

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen kjerringråd....men tips til deg....

Gå inn på www.billige-tester.no. Der får du kjøpe billige graviditetstester og eggløsningstester. Jeg kjøpte 2 gr.tester og 7 eggl.tester til rundt 120kr.

Da går det liksom ikke så hardt utover økonomien.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hei! :) Jeg har prøvd pute under rumpe, ligge med bena opp, misjonær og bakfra, hostesaft....og nå er jeg igang med akupunktur! :) venter mens i løpet av en dag el to, og er så spent!! Men er redd jeg får samme svar som før...sukk.

Skrevet

Ja håper trådstarter hadde en god påske ;)

Gammel tråd altså men svarer lell.. jeg prøvde

hostesaft

grapefruktjuice

misjonær

pute under rumpa

ligge rolig på ryggen etterpå

Da jeg ble gravid var det misjonær, ligge på ryggen 5-10 min etterpå, ellers ingenting!

Tenker jeg satser på det samme denne gangen, drøyer noen mnd med å forsøke andre ting trur eg ;)

Skrevet

Hallo,

Vi har fyllt opp kjøleskapet med grapefruktjuice til meg og Mannen :) Han drikker det fordi det skal være lurt - og jeg drikker det fordi jeg liker det og fordi det skal være lurt.

Vi spiser C-vitaminer og B-vitaminer (husker ikke hvorfor B, men C skulle visst ha en super virkning på svømmerne)

Vi holder oss i generelt god form og koser oss masse i hverandres selskap - prøver å unngå for mye stress og press... Så langt går det bra, men hvem vet hva som skjer etterhvert som tida går.

Ellers benytter vi rådet om å ha SEX... :) Gravid har jeg etter hva jeg vet ikke blitt - enda :)

Skrevet

Sex ja- lett å glemme det midt oppi alle disse kjerringrådene :D :D :D

Skrevet

Morsomt at det ble liv i denne tråden igjen.

Ble forresten gravid til slutt. Prøverørsmetoden fungerte etter første forsøk! Aner ikke om halvåret hos akupunktør hadde noe å si, men nå er jeg ihvertfall 22 uker på vei!

(men metoden føltes ikke videre sexy, for å si det slik :-)

Skrevet

Prøv å holde rumpa oppe i 10-15 min etterpå. Hørte det fra en lege og prøvde selv. Det funket to ganger - dessverre endte begge i spontanabort i uke 11 og 12, men det er en annen historie. Ei venninne av meg som prøvde i halvannet år uten resultat, ble gravid etter å ha ligget slik. Verdt å prøve? Lykke til!

Vi skal begynne å prøve igjen så fort jeg har sluttet å blø etter siste SA. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...