Gå til innhold

DIB's eige vogn-guide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er alltid innom her og spør når det gjeldt barnevogn. Alt etter kva vi skal bruke den til.

Så her kva vi presentere dei vognene vi har (Ja, vi er ein del som har fleire vogner).

La denne tråden bli vårt eige testpanel. Skriv inn kva for type vogn du har og fortell om den. Genialt for mange av oss brukere her som er på jakt etter vogn eller anna ting som har med vogn å gjere.

OBS... Denne tråden er kun for å presentere dei vognene vi har. :)

___________kopi og lim__________________

Kva er positivt med vogna:

Kva som er negativt med vogna:

Og kva for kjøreposer vi har i vogna.

Mine vogner:

Simo komivogn

Simo Champion Sportstrille

BabyTravel Sulky Clic Clac

Simo Kombivogn (97-modell. kjøpt brukt):

Det er ei lett vogn som er lett og trille. Store gummihjul som gjer den enkelt og trille i djup snø. Plass til Voksipose i bagen.

Sportsvogndelen er ganske romsleg.

Simo Champion Sportstrille:

Kjøpte den for snart 5 år sidan da mi eldste vart 1 år. Ho hadde vokse ut av den vetle duovogna eg fekk til ho når ho vart født.

Den er kjempegod og trille. Lufthjul. Tar like lite plass som Simo reisetrille. Kan nesten leggast heilt flatt. Passer best frå 6 mnd og oppover. (Men, kjem til å bruke kombivogna mest til neste vinter og.)

Veldig lik Simo si nye 124 vogn. Kalesjen kan ein faktisk regulere og i høgda.

Den kan leggast heilt flatt og genialt frå nyfødt. (Har ikkje brukt den til nyfødt, men da anbefaler ein softbag.)

Plass til Voksipose i den. 5-punkt sele.

Paraplytrille som er enkel og legge saman.

Solid vogn med gode og breie dobbel-hjul. Hjula har litt støtdemping i seg. Kjempefin til å ha med som shoppingvogn i bilen.

Framhjula er låsbare. Så viss ein må bruke ei hand og trille med; lås framhjula. Ellers kjem ein seg enkelt fram overalt inne i butikkane med.

Max opp til 18kg (ikkje 15 ig som mange andre vogner har.)

Kalesjen er og avtagbar.

Simo Kombivogn (97-modell. kjøpt brukt):

Den er stor. Med liten bil må ein ta av hjula når den skal bak i bagasjerommet.

Simo Champion Sportstrille:

Handlekorga er lita. Kunne gjerne ha vert litt større. Frontbøylen kunne gjerne vert avtagbar og. Savna det når eldstejenta mi vart så stor at ho kunne gå inn og ut av vogna sjølv.

Vanskeleg å kome til under handlekorga. Tar max 2,5 kilo i handlekorga. Kunne gjerne hatt litt større kalesje som skjerma betre for sola. Til å vere reisestrille syns eg den tar stor plass samanlagt. Men, betre å med seg på tur enn kombivogna.

Eg har Voksipose som eg elsker å bruke. Er det surt og kaldt, så har babyen det godt og varm nede i kombivogna.

Har nydleg kjøpt ein liten Phil and Teds pose til å ha i reisetrilla mest og no om sumaren. Så eg har lite erfaringer med den. Men, minstejento likte posen veldig godt da ho låg i den i reisetrilla si den dagen vi kjøpte den. Genial som sovepose i telt og så ein slepper å ta med voksiposen på telttur til sumaren. Fulgte med eit eige trekk til posen og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har teutonia spirit s3 2008mod, fashion med håndbrems.

-god å trille siden det er tre hjul som gjør at den snur lett.

-store hjul som gjør det lettere å komme fram uansett føre

-håndbrems, blir mye brukt siden jeg bor i bratte bakker

-barnet mitt har storkosa seg i vogna i to år, og det må jo tyde på at den er behagelig å sitte/ligg i

-fornøyd med softbagen, brukte den i 6mnd, med vinterpose

-fin å se på :)

-lett i vekt, perfekt for oss med vond rygg etter fødselen

-vendbar sittedel

-titteluke i kalesja

-stor og lun kalesje

-mye fint ekstrautstyr, har koppeholder fra tinkafu, teutonia regntrekk med skjerm, teutonia solskjerm

-fem punkts sele

-tre justeringspunkt for ryggen inkl full liggestilling

-netting i kalesjen for varme dager der det er behov for mer lufting

-kronglete å komme til handlekurven under, spesielt når vogna er vendt mot deg

-litt lav bøyle i sportsdelen

-litt kort rygg i sportsdelen

-odenwalder bamsepose

-fleesepose av ukjent merke

HUSK at dette er mine meninger om vogna, sikker mange som er uenige i hva jeg mener er positivt og negativt, men jeg har stort sett bare god erfaring med vogna og håper den varer ut vognperioden.

Skrevet

Hei!

Dette er desverre prøvd mange ganger før, og så snart tråden får 10-15 innlegg så blir den nærmest uleselig... Vil heller oppfordre folk til å skrive brukererfaringer på barnevognguiden.no jeg... Der er det enkelt å søke opp modellen man lurer på og lese erfaringer om denne :-)

Skrevet

Så er det jo kjempegenialt å prøve igjen :) Ikkje alle som er der inne og ikkje alle vogner som er der inne heller. Det har eg sjekka. :)

Skrevet

Ja og nå er også denne tråden ødelagt og uleselig siden det blir svart på andre ting her inne enn akkurat det hi lurer på og har lagt opp til!

Hvorfor ikke bare la være å svare da selv om du synes det er en dårlig idé anonym 23:33?

Skrevet

Den blir vel ikke uleselig pga et innlegg som opptar ca fire cm spalte.... Dette er tross alt et debattforum, og ytringsfriheten lenge leve :-) Jeg er faktisk enig, jeg også.. Det er jo de halmeterlange innleggene om vogner som gjør det hele uleselig.

Skrevet

Oj, lav frustrasjonstoleranse - se om det dukker opp flere symptomer etterhvert, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...