Gjest Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Vi har gult vann i springen. Ser ut som om noen har tisset i det, men det er ikke grumsete eller med sand i. Klart gult vann. Er litt skeptisk til å drikke det, men vi har allerede rukket å drikke masse av det. Oppdaget det for et par dager siden.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Aldri i verden. Ikke uten å vite hvorfor det er farget.
mayaya Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Har dere forresten tatt kontakt med vannverket? Det skal jo ikke være sånn... Om det er privat vann, send inn en prøve til Mattilsynet.
Gjest Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Det er fra brønn. Vet ikke hvor lenge vi har hatt det, men jeg har hatt løs mage i ca 2 uker. Verken mannen min eller de to barna har blitt noe dårlig, men jeg vil allikevel ikke gi det.
gerd Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Dere må selvsagt finne ut hvorfor det er gult! Kok vannet inntil videre.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 Det kan ikke være at noe har falt i brønnen og ligger og råtner oppi der? Jeg ville absolutt ha tatt prøve og sendt inn for sjekk, og frem til resultatet var på plass hentet vann på kanner fra en annen vannkilde eller kokt alt av drikkevann
Gjest Skrevet 5. april 2009 #11 Skrevet 5. april 2009 Holder det med å koke det i vannkoker, eller må det kokes i flere minutter? Har brukt vannkokeren.
ApriIbaby Skrevet 5. april 2009 #12 Skrevet 5. april 2009 Om ikke du har sånn vannkoker som meg, som stopper når det har kokt opp. Vannet skal koke i minst 7 min
tvkrus Skrevet 5. april 2009 #13 Skrevet 5. april 2009 er egen brønn dere har ? er det smeltet mye snø i det siste hos dere det hørest ut som dere har fått smeltevann i vannet deres og da kan bli missfarget trenger ikke være farlig, viss du vil være på sikre siden kan du koke det og hør med komunnen eller noen andre til å ta vannprøve for dere. http://www.mattilsynet.no/vann/kontaktpersoner
Bettybu Skrevet 5. april 2009 #14 Skrevet 5. april 2009 Overflatevann/regnvann blir ofte misfarget.. Hadde samme "problem" hjemme i barndomshjemmet...etter perioder med mye regn.. Men varer det ..hadde jeg fått det sjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå