Gå til innhold

Noen som vet ang. smertestillende og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er med smertestillende(petidin) som med alkohol, at melka inneholder det samme som blodet. Eller må man tømme brystet for å få ut restene av smertestillende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Felleskatalogen står det at Petidin ikke bør brukes i 2.fødselsfase og ved for tidlig fødsel siden det kan påvirke pustingen hos barnet.Preparatet kan brukes i siste halvannen time av fødselen,men bare hvis fordelen oppveier risikoen.Ved langvarig bruk av Petidin under svangerskap har man sett abstinens hos barnet. Overgangen til morsmelk er ukjent,det er lite sannsynlig at barnet påvirkes ved terapeutiske doser.

Generelt sett er Paracet et sikkert preparat når man ammer.

Skrevet

Ja jeg vet dette. Men har fått beskjed av fastlegen om å ikke amme 5-6 timer etter inntak av petidin og at jeg må tømme brystet. Men lurer på om jeg må tømme brystet etter 5-6 timer eller holder det om jeg pumper etter 3-4 timer og ammer vanlig etter 5-6 timer, må jeg tømme brystet etter 5-6 timer vil det jo i realiteten si at jeg ikke kan amme før det går en 7.8 timer...

Paracet blir vel bare sukkertøy når det er smerter som kun et morfinpreparat kan dempe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...