MammaKos Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hun viser så sjelden tegn til at hun er sulten, så jeg gir henne mat når jeg føler det er på tide.. Ser som regel sånn her ut: 07:00 - pupp 10:00 - grøt og vann 14:00 - 200ml mme (vil bytte ut med middagsglass,men liker ikke foreløbig) 17:30 - grøt og vann 18:30 - pupp før leggetid 23:00 - pupp 04:00 - pupp Litt urolig for at hun drikker for lite melk.. Drikker ganske lite når hun spiser fra puppen.. Blitt litt lei den... Ønsker også å kutte ut 04:00 måltidet snart.. Hvor mye/ofte spiser deres på 6 mnd??
MarihønaMedHvitveis Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Hun drikker mer enn min, og hs sa ingenting da jeg fortalte hvordan jenta vår spise om dagen, så det er helt sikkert fint det du gjør! Sånn er det for vår på 6 mnd: Ca-tider, dette varierer fra dag til dag, alt etter når hun sto opp og hvor mye hun spiser ved hvert måltid. 08:00- grøt av ca 100 ml væske og vann 12:00- mme, alt mellom 120 og 220 ml 16:00- et helt middagsglass, 6 mnd og vann 19:00- mme, alt mellom 100 og 200 ml 02:00- pupp, aner ikke hvor mye, sikkert ikke så mye igjen siden jeg bare ammer en gang i døgnet. Tilbyr henne vann jevnlig gjennom hele dagen, aner ikke hvor mye hun får i seg. Følger med på at bleiene er våte bare. Frem til hun var 5,5 mnd dyttet vi inn et grøtmåltid mellom kveldsgrøt og sengekant-mme, men da våknet hun alltid med magesmerter etter en halvtime, var sikkert altfor mye mat på kvelden!
AO3 Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Han spiser hver tredje til fjerde time døgnet rundt - hvor mye han spiser, aner jeg ikke... Jeg synes ikke nattammingen er noe stress, så det kan han bare fortsette med noen måneder til. Han begynte med grøt i går, så foreløbig har han spist kanskje to-tre skjeer til sammen.
mama73 m/tre søte små Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Hei, vår dag ser ganske lik ut som din, her er poden 6 1/2 mnd. Jeg har også vært redd for at han ikke får i seg nok væske. Jeg ammer jo fortsatt endel, men blir da litt vanskelig å måle........Ikke er han noe interessert i å drikke vann fra hverken flaske eller kopp heller, men får litt på teskje til måltidene.. 0600/07:00 - pupp ca kl 0800: Et beger med frukt eller hjemmelaget fruktmos 10:00 - grøt og vann (varierer hvor mye han spiser) 14:00 - 1/2-3/4 middagsglass eller noe hjemmelaget + litt frukt + litt vann 17:30 - grøt og vann (spiser stort sett alltid 1 porsjon) 18:30 - pupp før leggetid 23:00 - pupp eller mme (ca 150 ml) 03:00 - pupp Jeg tilbyr pupp stort sett før måltidene, men han begynner å bli uinteressert (bortsett fra om natta da.... Leste akkurat i en bok jeg fikk fra Sandvik at barn under et år skal ha i seg 1 dl væske for hver kilo i døgnet! Føler ikke at lillegutt her får det, men han virker da blid og fornøyd:)
Lillepusen-78 Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Min gutt er 6 mnd + 1 uke. Her ser dagene ca slik ut: 08.30 - morsmelk 12.30 -morsmelk, middag (1/3 - 1/2 glass), 1 beger fruktmos + vann 16.00 - morsmelk 18.15 - 1 porsjon grøt, litt sviskemos + vann 19.00 - morsmelk 04.30 - morsmelk Han drikker ikke så mye vann til maten, men noen slurker blir det. Tror han får i seg en del melk også, men merker at han tar mindre enn før for ammingen tar kortere tid nå.... Middagen er ingen stor suksess her ennå. Vi tar noen skjeer middag, så en skje frukt osv. Jenta di får vel også i seg mme gjennom grøten...? I tillegg til det andre mener jeg.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Tror jeg har et lite matvrak Lillegutt er 6 1/2 mnd og hos oss ser dagen omtrent slik ut: 06:00 - 200 ml mme 09:00 - 1 1/2 til 2 porsjoner grøt 12:00 - 200 ml mme 15:00 - middag, ett stort middagsglass og litt fruktmos el.l. 18:00 - grøt, 1 til 1 1/2 porsjon 19:00 - etter kveldsstellet, på sengekanten 100 - 200 ml mme Dette er bare sånn cirka-tider med variasjoner på iallefall en time innimellom. Bytter av og til 09 og 12-måltidet avhengig av hva vi skal, men er ofte på farten på den tida av dagen og da er det litt lettere å gi mme enn grøt (har bare med pulver og varmt vann på termos). Lillegutt sover natta gjennom, og får ikke mat fra vi legger ham i syv-tiden og frem til han våkner en gang mellom 05.30 og 06.30. Jeg føler også at lillegutt drikker litt lite noen dager (er ikke alltid han drikker så mye som 200 ml mme), men har mange gode tissebleier i løpet av dagen så tolker det som at han får i seg nok
Kanutten80 gutt 08 og gutt 10 Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 08:00 ca 130 ml nan også en porsjon med grøt 12:00 ca 130 ml nan også en posjon med grøt 16:00 ca 130 ml nan og et halvt glass med middag 19:30 ca 130 ml nan og en posjon med grøt mellom 04 og 05 ca 150-200 ml nan En porsjon grøt er laget på ca 1 dl vann. Jeg blander alltid ca 130 med nan, da han som regel aldri drikker mer enn det. Noen ganger kan han bare drikke mellom 80 ml til 100 ml. Men jeg stresser ikke med det lenger. Han regulerer dette selv. Har pratet med de på helsestasjonen ang dette og de sier han ordner dette selv. Men skulle han begynne å drikke veldig lite og bli slapp så skulle jeg ta kontakt. Jeg var veldig urolig en periode da han nektet å drikke så mye, men tror det kom av at han fikk tenner. Jeg sluttet og amme da han var 5 og en halv måned gammel, da hadde jeg slitt med at han hadde puppe nekt i 2 måneder. Noen dager gikk bra og andre dager var det slossing ved puppen. Så tilslutt tok jeg valget med å slutte å amme. Begynte da på ammeslutt tabletter. Ille trist å slutte å amme, men måtte bare slutte til slutt. Ble for mye for meg og den lille. Når det gjelder 04:00 - 05:00 måltidet, så skal jeg vente litt til med å kutte ut dette. Folk mener så mye forskjellig om dette med natt avvenning. Han virker veldig sulten og det romler i magen hans. Så tror jeg venter til han er ca 8 til 9 måneder før jeg slutter med det. Bland ut litt mme i middagen, så kjenner hun kanskje igjen litt av smaken på den. Å at hun da kanskje vil spise litt middag. En i barselgruppa mi gjorde det. Å han begynte å spise middag på den måten.
Frøken Freken Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 0700 - ca 100ml mme 11.00 - en porsjon grøt laget på 120 ml væske + vann eller mme 14.30 - middagsglass - spiser mellom et halvt og et helt 17.30 - en prosjon grøt+ vann eller mme 19.00 - 50 - 120 ml mme fruktmos til middag og grøt (for å lure henne til å spise mest mulig...) Om natten: vann Jeg syns det ser ut til at din får i seg ganske bra med væske, jeg! Skulle gjerne fått i snuppelure mer mat/ væske - men hun vil ikke ha mer. Hun våkner gjerne en gang per natt og er da våken i varierende lengde, får ikke mat på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå