Gå til innhold

Ikke nok melk...

tvillingkath

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke nok melk til å mette begge jentene... Må gi endel tillegg ved sidenav hvert måltid. Prøver å pumpe for å få opp mengden og bruker nesespray for å lette utdrivingen, men det blir ikke mer og jeg begynner å bli litt sliten av det...Har jo en tre-åring å ta meg av også, og det går VELDIG mye tid til mat... Har så lyst til å gi dem morsmelk, men vet ikke hvor lenge jeg orker å holde på slik som nå... Noen andre som har det slik? Hvor lenge bør jeg prøve før jeg gir opp? Er det muligheter for at melken øker når den ikke har gjort det til nå? Er litt fortvila...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en 3 åring og med han slet jeg veldig med amming. Pumpet meg og ga han mm på flaske i 2 mnd, denne tiden var slitsom og jeg følte meg utilstrekkelig som ikke fikk til ammingen. Valgte til slutt å gå over til kun mme og det var deilig å ha tatt en avgjørelse :)

Da tvillingene kom hadde jeg på forhånd bestemt meg for at dersom jeg slet med ammingen denne gangen også så skulle jeg kutte ut tvert og gå over til flasker med mme. Prøvde i 4 dager men følte fort at dette ikke kom til å gå denne gangen heller, så ba om tabletter som stoppet melkeproduksjonen, og gikk over til flasker og mme. Jentene er nå 3 uker og jeg angrer ikke. Tiden med 3 småbarn er utfordrende nok om ikke man skal slite med andre ting i tillegg.

Kan ikke si hvor lenge Du bør prøve før du gir opp, eller om melken vil øke etterhvert, det er det vel bare tiden som viser... Men ikke ha dårlig samvittighet om du velger å gå over til mme, det viktigste er tross alt at barna dine får mat. Og at du og alle 3 barna dine har det godt :)

Mine har det ihvertfall bra, mme på flaske til tross ;-D :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har nok mm til begge, og synes det er tidkrevende nok i seg selv med dobbelamming, så skjønner godt det er slitsomt å måtte pumpe og gi flaske ved siden av ammingen. Jeg fikk ikke til å amme i begynnelsen, og måtte pumpe og gi flaske, tror ikke jeg hadde holdt ut med det i lengden.

Kanskje du får noen gode råd hvis du legger ut spørsmålet på tvillingforumet på dinbaby.com, da de med tvillinger nok ikke er like ofte innom tvillingforumet her for gravide.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg er i samme situasjon. Jeg har ikke pumpet meg slik du har for å få opp produksjonen, men driver nå å ammer ofte på dagen for å få opp produksjonen. Men det tar mye tid!! Jeg gir tillegg etter jeg har ammet til noen måltider (ca. tre ganger i døgnet). Tror ikke jeg kommer til å holde på med dette i så veldig lang tid gitt.Vi har også en jente på 2år, så jeg kjenner meg igjen.. Tvillingene våre er snart en måned, og jeg håper å holde ut et par måneder til.. Tror ikke det er verdt det å slite seg ut i for lang tid med dette. Da blir man så sliten at andre ting som er minst like viktige som morsmelk ikke fungerer!! Lykke lykke til:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å amme. Veninna mi begynte å gi barnet sitt flaske fra første stund og det har gått så fint. Helsesøstra hadde sagt til henne at barn som fikk flaske ble veldig rolige og fornøyde fordi de ikke måtte kjempe så veldig for å få nok mat.

Jeg synes det er alt for mye oppstyr rundt den aminga. Akuratt som man ikke er en like god mor om man ikke ammer. Jeg måtte gi meg etter 4 mnd med forje mann, og hadde kjempe dårlig samvittighet. Men det å gå over til flaske viste seg bare å være en kjeme lettelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...