Gå til innhold

Hmmm... stille her for tiden! Statusrapport???

L prøver igjen har blitt mamma

Anbefalte innlegg

Er på sidene her kanskje 4 ganger i uka, men det er fryktelig stille her! Så da synes jeg det er på sin plass med en presentasjonsrunde!

Litt om meg:

Alder: 27

Sivilstatus: samboer

Barn: nope :(

Prøver siden: januar 2007

Historikk: 1 SA, 2 MA - aldri kommet lenger enn uke 9. Nettopp ferdig med utredning, ingen påviste årsaker til abortene

Behandling: albyl-e og crinone ved neste påviste svangerskap

Status: har begynt å prøve igjen :) (hjeelp)

Psyke: optimistisk, men litt mer realist denne gangen

Heng med! :)

Fortsetter under...

Jeg er også innom her flere ganger om dagen :o)

Litt om meg:

Alder: 32år

Sivilstatus: Gift

Barn: en adoptert sønn :o)

Prøvere siden: mars 01

Historikk: 8 SA 1 MA mistet de fleste rundt uke 7. Har hatt full utredning, ingenting galt funnet, men de tror jeg har dårlig blodgjennomstrømning i livmoren.

Behandling: Klexane blodfortynnende så tidlig som mulig

Status: Er i dag 15+4 uker på vei med tvillinger :o)

Psyke: VELDIG optimistisk denne gangen, ENDELIG var det hjelp å få.

Ha en fortsatt fin påskeuke :o)

Litt om Luddes mamma:

Alder: 36

Bosted: Stockholm, Sverige (Fra Oslo. Flyttet for 5 år siden)

Barn: en gutt på 3 år

Prøver siden: februar 08

Historikk: 1 SA i uke 5, 2 MA - en i uke 10 og en i uke 14 (lille jenta hadde kromosonfeilen triploidi)

Behandling: Ingenting - ennå...

Status: Venter på svar fra utredningen. Skal til legen å få svar på utredning i morgen!!!

Psyke: Litt optimistisk, men veldig ubestemmelig. Et øyeblikk vil jeg ikke noe annet enn å få forsøke å få et barn til, andre øyeblikk vil jeg ikke.

Kommer nok et oppdatering om min status i morgen kveld....

Litt om meg:

Alder: 26

Barn: niks:(

Prøver siden: nov 07

Historikk: 1 sa i uke 5, 2 MA - aldri kommet lenger enn uke 8. Skal til utredning i begynnelsen av mai..

Behandling: vet ikke enda..

Status: Prøver ikke hardt for tiden siden det nærmer seg utredning.

Psyke: igrunn ikke så veldig på topp. Er så usikker på hva som venter med i tiden fremover..

nårblirdetmintur:)

Litt om meg:

Alder: 35

Sivilstatus: samboer og forlovet

Barn: Ja, en tøtte på 2 1/2 år

Prøver siden: Siden jeg sluttet å amme oktober 07

Historikk: Ett barn i 06, SA julaften 07, BO oppdaget i uke 8 St.Hans aften 08, SA igjen september 08...

Behandling:Crinone, albyl-e og prednisolon 10mg siden påvist graviditet. Har fått en tidlig ul, skulle ønske jeg kunne blitt fulgt opp med et pat til,bare for å følge med...

Status: Gravid og snaaaart over i 2.tri... Er 11+ 5 i dag. Jeg fikk tilbud om utredning etter siste SA, men da hadde jeg alt som omhandlet graviditet langt opp i halsen,så jeg hentet aldri papirene...Om dette ikke går veien, så skal jeg takke ja neste gang.

Psyke: Veldig varierende, høyt og lavt. Men etterhvert som dagene går så er jeg mer høyt oppe enn nede heldigvis. Det hjelper at lillemor klapper meg på magen innimellom og kaller det å kose med babyen :)

Litt om meg:

Alder: 30

Sivilstatus: samboer og forlovet ( gifte meg i mai 09 )

Barn: Nope

Prøver siden: okt 06

Historikk: 2 SA og 1 MA. Vært på utredning både for barnløshet og habituel abort ( slå den) Fjernet litt endometriose og ble gravid lett som bare det. 3 ganger på rad. Men mistet alle. Funnet ut at blodet mitt koagulerer feil. Behandling:Crinone, albyl-e og Fragmin

Status: Gravid er 16+4 i dag. Vært på 5 UL og alt er i skjønneste orden :o). . Psyke: Slitsomt i begynnelsen av svangerskapet. Men nå kjenner jeg liv og vet at dette kommer til å gå bra...

Annonse

Litt om meg:

Alder: 29

Sivilstatus: forlovet

Barn: nei

Prøver siden: ble gravid første gang nov 06

Historikk: 8 aborter. har vært på utredning for habituel abort, men fant ikke noe feil. har mistet alt fra uke 5 til uke 12. siste gang nå gikk jeg på pregnyl og albyl-e. har fått ultralyd hver uke denne gangen, så hjerte forrig uke. Blir no henvist til rikshospitalet

Status: vært hos legen i dag, så ikke hjerte, så utskrapnig i morgen :(

Psyke: DÅRLIG

Er ikke så aktiv skribent her inne, men jeg er innom og kikker innimellom. Her kommer oppdateringen:

Alder: 27

Barn: Jente født april 2002, gutt født februar 2007.

Prøver siden: juni 2008 ( i denne omgangen..)

Historikk: 1 MA oppdaget uke 16 inkl. blæremola (2004),

1 MA oppdaget uke 12 (2005), 1 MA oppdaget uke 11 (sept 2008).

Status: har tatt mange blodprøver hos legen (må utrede meg selv, for legen har ikke peiling!). Utslag på protein S og C, uten at legen ser sammenhengen. Overbevist om at behandling med blodtynnende er svaret for meg. Er usikker på om jeg vil prøve igjen, motivasjonen er svært laber, selv om ønsket om et 3.barn absolutt er tilstede.

Psyke: Varierende, men jevnt over OK. Trist innimellom, og spesielt nå når det nærmer seg slutten på april og jeg egentlig hadde termin...

PS: veldig spennende å lese om behandlingene dere går på for å øke sjansen for å lykkes. Legen min hadde ALDRI HØRT OM bruk av blodfortynnende i forbindelse med svangerskap... Makan!

OPPDATERT!

Litt om Luddes mamma:

Alder: 36

Bosted: Stockholm, Sverige (Fra Oslo. Flyttet for 5 år siden)

Barn: en gutt på 3 år

Prøver siden: februar 08

Historikk: 1 SA i uke 5, 2 MA - en i uke 10 og en i uke 14 (lille jenta hadde kromosonfeilen triploidi)

Behandling: Fragmin sprøyter og Albyl-E fra dag 1 ved graviditet

Status: Har fått svar på utredning. Har Leiden Mutasjon/APC-resistens, med fler påvirkende faktorer for koaguleringsproblem.

Nå må vi bestemme oss for om vi skal forsøke igjen eller ikke...

Psyke: Litt optimistisk.

luddes mamma

• 2 uker senere...

Alder: 30, snart 31

Barn: dessverre ingen

Prøver siden: beg av 2007

Historikk: En SA okt 07, utredet for ufrivillig barnløshet gjennom 2008, laparoskopi okt 08, fikk diagnose minimal endometriose, deretter plutselig gravid både i okt 08 og feb/mars 09 men mistet i MA, dødt ca uke 7-8 begge ganger. (Samt en mislykket AIH januar 09.)

Behandling: Nei, men villig til å prøve omtrent hva som helst neste gang...

Status: Begynner utredning for hab abort nå

Psyke: Varierende... tungt for øyeblikket etter utskrapning nettopp. Men stort håp for fremtiden.

• 2 uker senere...

Alder: 21

Sivilstatus: Forlovet

Barn: Nei

Prøver siden: april 08

Historikk: 2 SA 1 MA. Mistet i uke 5 og 6 de to første gangene, siste gang i uke 9. Så bankende hjerte ved tidlg UL siste svangerskap, så det var spesielt tøft å miste siste gangen.

Behandling: Begynner utredning på onsdag, så får se hva den fører til.

Status: Straks under utredning, og håper på å bli gravid så snart som mulig.

Psyke: Lei, pessimist, motløs, men håper på bedre tider!

Alder: 34 1/2

Sivilstatus: Samboer

Barn: Nei

Prøver siden: Februar 07

Historikk: 1 MA i uke 15 (død i uke 7) juni 07, 1 SA i uke 6 mars 08, 1 exu i april 08, 1 exu i oktober 08. Samtidig med siste exu hadde jeg også cervical graviditet noe som er farlig og ekstremt sjeldent. Ullevål skal lage case om meg.

Behandling: Har fjernet ene eggleder i november 08. Ingen utredning da blodprøver som foreligger ikke viser noenting galt. Skal settes opp til IVF etter sommeren om jeg ikke har blitt gravid til da.

Status: Nettopp "normal" etter 4 inngrep på 5 mnd.

Psyke: Må være gal som tør å prøve igjen.

Alder: 29

Sivilstatus: Samboer

Barn: ingen

Prøver siden: nov 06

Historikk: 3 MA mellom april 07 og april 08, alle mellom uke 5-8. Fikk utredning våren 08, ble funnet at jeg hadde leiden mutasjon, startet prøvinga i juli, fant ut at jeg var gravid i september.

Behandling: Albyl-e fra da jeg fant ut om graviditeten, crinon fra uke 8-12, hyppige ul fram til uke 14, soneterapi gjennom alle svangerskap ( dette for å bygge opp kroppen og ta tak i spenninger og evt hinder) også gikk jeg på disse baby dråpene(husker ikke hva det heter)

Status: Er i uke 35, med en livlig krabat og har termin 5. juni.

Psyke: Har ikke innsett før nå hvilken påkjenning denne reisen har vært på kroppen, men jeg er veldig glad for at jeg ikke ga opp:) Nå har jeg det som plommen i egget, men det har tatt lang tid.

Lykke til til alle:)

Annonse

Litt om meg:)

Alder: 35 en liten måned:)

Sivilstatus: forlovet

Barn: sønn på snart 7 år.

Prøver siden: mars 2007

Historikk: 1 BO i uke 10 i mai -07, en SA i uke 14+3 i desember -07, og en MA i uke 12 i mai -08. Utredning i oktober -08 på Rikshospitalet viste at jeg har Leiden-mutasjon/APC-resistens og lave progesteron-verdier.

Behandling: Crinone-gel fra pos. test og i 10 uker fremover, Albyl-E til uke 34, og Fragmin ut svangerskapet.

Status: er nå 22+3 med en nydelig gutt i magen:):):)

Psyke: dette har vært en ubeskrivelig tøff og jævlig vei å gå - de siste to årene har endret meg som menneske! De første 4 mnd av svangerskapet har vært utrolig harde, det er nå den siste mnd jeg har begynt å våge å håpe og tro at dette kan gå bra. Men kommer det en frisk gutt ut i september er det nok vel verdt det - men det koster...

Stå på dere supre damer, se at det går for mange etter mye sorg og tårer!!

Oppdatert :) Henger fortsatt med nemlig :)

Alder: 35

Sivilstatus: samboer og forlovet

Barn: Ja, en tøtte på 2 1/2 år

Prøver siden: Siden jeg sluttet å amme oktober 07

Historikk: Ett barn i 06, SA julaften 07, BO oppdaget i uke 8 St.Hans aften 08, SA igjen september 08...

Behandling:Crinone, albyl-e og prednisolon 10mg siden påvist graviditet. Har fått en tidlig ul, skulle ønske jeg kunne blitt fulgt opp med et pat til,bare for å følge med...

Status: Gravid og snaaaart over i 2.tri... Er 11+ 5 i dag. Jeg fikk tilbud om utredning etter siste SA, men da hadde jeg alt som omhandlet graviditet langt opp i halsen,så jeg hentet aldri papirene...Om dette ikke går veien, så skal jeg takke ja neste gang.

Psyke: Veldig varierende, høyt og lavt. Men etterhvert som dagene går så er jeg mer høyt oppe enn nede heldigvis. Det hjelper at lillemor klapper meg på magen innimellom og kaller det å kose med babyen :)

Nå til dags : Er 16 fullgåtte uker i dag, var på privat ultralyd for 2 uker siden, da stod alt bra til og legen tror det blir en jente til men var ikke sikker... Men vi får se bedre den 20. mai på ordinær ul :)

Psyken kommer seg.... Ser lysere på tiden framover og tør tro på at det blir baby i oktober :)

Alder: 33

Barn: nei ikke ennå, men spire i magen:-)

Prøver siden: juli 07

Historikk: 1 SA oktober 07, 1 MA mai 08, 1 SA september 08, 1 MA januar 09. Forelpig ingen påviste årsaker til abortene. Mangler kun svar på kromosomprøvene

Behandling: Albyl-e 75 mg daglig, Crinone x 1 daglig og Pregnyl injeksjoner x 2/uke fra påviste svangerskap - og det begynte jeg med forrige uke:-)

Status: Akkurat oppdaget graviditet og startet behanling (uten egenlig å vite om dette kommer til å hjelpe - men vi håååper!!)

Psyke: Litt engstelig, men optimistisk. Hååååper så inderlig alt skal gå bra denne gangen! Har liksom bestemt meg for at det SKAL gå bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...