Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner ingenting.. mener å ha lest om GANSKE unge jenter som har skrevet her inne om ivf førsøk.... jeg var sååå glad for å få innkallelse til forundersøkelsen... MEN så kom et brev i posten hinn dagen om at jeg er for ung...... er 22 år og det sto... vent noen år og søk igjen..... SKIKKELIG nedtur....... vet ikke hva jeg skal gjøre.... er skikkelig lei meg!!!

og synes også at det er sååå rart når jeg har lest så mye om andre som har vært mye yngre enn meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva?? LATTERLIG!!!

Hvordan sykehus var dette?

Jeg blir 28 i år og fikk også beskjed fra legen: "nå er dere ganske unge, men vi skal ikke bruke det imot dere". Greit å erkjenne at et par er ungt, men ærlig talt! Får man det ikke til så får man det ikke til....

Kan du bytte lege? Sykehus? Ring å hør med noen andre plasser. Fritt sykehusvalg i dette land :-)

Hvis det er tilfelle med denne aldersgrensen ville jeg vurdert privatklinikk.

Skrevet

hvaaaa???

det har jeg aldri hørt noe om?

har ikke starta med ivf selv men er akkurat ferdig me aih, men har aldri vært noe prat om aldersgrense ved snakk om ivf..

hvilke sykehus er dette???

merkelig asss.. for en nedtur å få beskjed om, bytt sykehus..eller ring å hør hva de tenker me (eller ikke tenker me) ??

kan kanskje ha noe me hva grunnen din for ivf er , men uansett syns dette var fryktelig rart...

håper det ordner seg også får du holde oss oppdatert :)

Skrevet

Det hørtes veldig rart ut, jeg er også født i 86 og vi begynte med de første undersøkelsene for snart 2 år siden, å har nå hatt 4 ivf forsøk.

Så det kan ikke stemme, det må du ikke godta.

Er jo ingen forskjell om man er 20 eller 30, vil man ha barn så er jo det det samme.... Stå på :)

Masse lykke til:)

Skrevet

det er haukeland jeg hører til....

synes det er så rart siden jeg ofte leser om jenter som er yngre enn meg som allerede er "i gang..."

ble skikkelig skuffet når jeg fikk brevet altså....

hilke sykehus hører dere til??

Skrevet

jeg fikk også beskjed om at d var en aldregrense på 25 år, så de muligheten vi hadde var og vente til jeg ble 25 eller ved og gjøre det hos en privat klinikk, nå skjønner jeg ingenting

Skrevet

Så utrolig fortvilende. Jeg hører også til Haukeland. Har sett på internettsiden til ivf-avdelingen. Står at kvinnen ikke kan være eldre enn 39 år på søknadstidspunktet, det står ikke noe om minimumsalder. Har du ringt og snakket med Haukeland? Jeg lurer på om dette er en konsekvens av den utrolig dårlige økonomien sykehuset har, og budsjettinnstramminger som fører til kutt i alle avdelingene.

Håper det ordner seg for dere, og jeg vil ønske dere masse lykke til.

Skrevet

ja det er den siden jeg og har lest på... de burde virkelig få inn at det er en nedre aldersgrense der, de har jo listet opp alle andre tenkelige kriterier...

har ikke ringt de nei.. burde vell gjøre det.... har jo uansett fått en time og den går jeg på selvom.... så får jeg lekse av meg akurat hva jeg synes om den aldersgrensen.... synes ihvertfall at et er urettferdig at så mange andre "har fått lov" og desuten så trodde jeg egentlig at "jo yngre jo bedre....."???

FORVIRRET!!!!

Skrevet

Jeg var 19 år da det ble søkt om icsi. Jeg fikk brev om forsamtale og var overlykkelig, dette var da i april 2007. Vi var overlykkelig og reiste til Tromsø. Overlegen satt og fortalte hvordan de utfører et forsøk hvordan uthentingen/ innhentingen foregår osv. Men så sa hun ''meeeen, siden du er så ung så vil vi ikke gjøre dette nå''!!!!!!!!

Jeg måtte da vente til januar 2008 før vi fikk klarsignal for å endelig kunne begynne. Jeg gikk gråtende ut av klinikken, snakker om å være så frekk å få oss til å reise fra bodø til tromsø for å få et slikt slag i ansiktet. Da januar kom så var de jo selvfølgelig underbemannet så vi fikk ikke førsøket før april. De mente at jeg enda var for ung, men i og med at det så ut til at svømmerne til mannen min bare ble ferre og ferre. Nå er jeg 21 år og har hatt tre innsettinger og håper på den fjerde ganske snart. Så stå på, det er ikke noe annet å gjøre. Prosessen før første forsøket er så lang når man plusser ihop den ventetiden til klinikekn (iallefall vår) at en kan godt begynne lenge i forveien.

Masse lykke til, en må bare være sta så går det:o)

Skrevet

Hei sanna 86 :)

Dette skjønner jeg at er fortvilende! jeg er selv 85 modell, min sambo født i 79. I mars var vi på samtale i porsgrunn. legen nevnte på at jeg er ung og at vi Kan klare det på egenhånd i og med at det faktisk ikke feiler oss noe spesiellt. Han ville vi skulle være sikre på at vi ville igjennom behandlingen. Vi svarte da at det er vi sikre på. Etterpå snakket vi med en veldig hyggelig sykepleier. Jeg nevnte på det med alderen min, tenkte det var greit før hun sa noe. Da svarte hun at det bare var fint at vi var såpass unge, for da var mulighetene større for at det skulle gå veldig bra! Vi må vente et par mnd til, men det bryr vi oss lite om, vi får jo faktisk den hjelpen vi vil ha :)

Alder har ingen ting å si når man har et såå høyt ønske om å få barn! Man har ingen lyst til å vente i noen år til. Jeg syntes at det er utrolig urettferdig av de. Snakk med de og vis hva du føler om det. Håper du får de til å forstå at de ikke kan være så urettferdige.

Lykke til!

Skrevet

Få henvisning til et annet sykehus. Jeg begynte med ivf i januar 2007, var da 22 år gammel. Vi kom raskt inn, dette var på Haugesund sykehus. Det har de iallefall ingen aldersgrense såvidt jeg vet. Har nå en nydelig ivf skatt på 9 mnd og en gutt til i magen. Så bare be om henvisning til et annet sykehus. Har hørt at både tromsø og Haukeland, mulig st olavs og opererer med en ca grense på 24 år sikkert litt avhengig av hvor mye de har å gjøre. Jeg er overbevist om at min unge alder har endel å si for at jeg nå snart har to ivf barn:-)) Stå på, det er kun en fordel at du er så ung!

Skrevet

Porsgrunn har nedre aldersgrense på 18 år. Men de er litt mer nøye på at man skal ha forsøkt i allefall 1 år og må jo vært samboere med felles adresse i to år eller gift.

Syns dette var veldig rar beskjed dere fikk.

Skrevet

For det første synes jeg det er utrolig TEIT om det faktisk er tilfelle at unge ikke for IVF. Grunnen er at jo lengre man venter jo vanskeligere blir det. i tillegg så er det slik at om man feks har tette eggledere som 19 åring så må man jo ha hjelp. hvorfor skal man da vente år etter år??

jeg bodde i bergen i 4 år. min gyn på volvat sa til meg at vi var for ung til IVF(jeg var da 21 år). jeg syntes det var rart a jeg visste om en jente som var 20 år som fikk hjelp i haugesund. jeg gadd ikke å søke en gang pga jeg i tillegg hadde en diagnose som gjorde at det mest sannsynlig ble av slag uansettt. Vi gikk rett privat

Skrevet

hei hei. eg fekk beskjed om at det var 22 års grense men vi sendte inn søknaden fordiom, eg e 20 år men vi har bodd samen i over et år å vi løy å sa vi hadde prøvd 6 mnd lengre en vi har

me sga inn i desember så da er eg 21 hvertfall....

Skrevet

hei hei. eg fekk beskjed om at det var 22 års grense men vi sendte inn søknaden fordiom, eg e 20 år men vi har bodd samen i over et år å vi løy å sa vi hadde prøvd 6 mnd lengre en vi har

me sga inn i desember så da er eg 21 hvertfall....

Skrevet

Det høres veldig rart ut fordi det er jo flere som får innvilget IVF pga sviktende eggstokker i tidlig alder og da må man jo skynte seg før man går tom for egg...

Det kommer kanskje ann på årsaken til barnløshet? ikke vet jeg, men det høres iallefall feil ut å ha en absolutt aldersgrense på IVF

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var 25 års aldersgrense, men at du kan få komme til før avhengig av årsak til innfertillitet. Jeg er bare 23 men de sa at de kunne ikke si til meg at vi skulle prøve noen år til fordi min samboer ikke kan få barn. Hva som gjør at dere ikke får det til på egenhånd?

Skrevet

tusen takk for alle svar alle sammen...

vi har prøvd i 2 år...

de mener at det er egglederne mine som er skadet etter mange opperasjoner i magen...at de et tett pga arrvev osv..

så ser ingen annen løsning på problemte vårt..

skjønner ikke at det skal være så STORE forskjeller på forskjellige sykehus rundt i norge...??

Skrevet

hei, kjenner en som er i samme båt som deg. da sa riksen at det ekstremt pågang og det var mange 35 + som kom foran i køen, men tar det med an klype salt, riks sier mye...

har dere begge utredet dere?? hvis de finner bilogiske utfordringer hos en av dere så har dere rett til å bli vurdert ialefall...

lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...