Gå til innhold

Lillemann vil ikke drikke oppvarmet morsmelk... (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Gjest yrild
Skrevet

Har et problem... må begynne å jobbe 1-2 kvelder i uka og lillemann nå 3,5mnd (4,5 når jeg må begynne å jobbe) må være med Pappan sin, men... han nekter å drikke oppvarmet morsmelk!

Han drikker fra flaske hvis melken er fersk, men jeg klarer ikke å pumpe ut nok til et fullt måltid på de timene før jeg må gå (han spiser hver andre time!).

Hva ville dere gjort?

MME de kveldene (om han nå vil ha det!)?

Eller begynne med grøt eller grønnsaker som kveldsmat når han er 4 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en tanke...jeg leste et sted (på ammehjelpen tror jeg) at hos noen forandrer melka veldig fort smak - ett eller annet stoff i melka. Mener rådet var å kjappest mulig avkjøle etter utpumping. Kanskje det er bedre om du pumper og fryser den før han får den opptint når han skal ha?? Jeg har begynt å fryse fremfor kjøleskaplagring, pga det er så kjedelig å kaste melk fra kjøleskapet dersom den ikke blir oppbrukt i tide:) skal se om jeg finner det jeg leste den gangen jeg;)

Skrevet

Mi drakk ikke det heller til å begynne med...

Det var fordi vi varmet det opp for mye og så avkjølte (var uvant så vi varmet opp til flaska var varm...)...Smakte greit, men lukta tran og rart..

Det ville ho ikke ha...

Nå varmer vi opp litt i micro , rister på flaska og kjenner etter noen sekunder, og varmer opp sakte... Og melka er mye "friskere"...

Utpumpa melk går rett i kjøleskapet om den ikke skal drikkes innen en time/1,5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...