Gå til innhold

Svømme ....er det bra for oss gravide?


timea

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er 12 uke på vei så jeg tenkte å trene litt. Har trent i hele mitt liv men pga flere aborter før uke 12 måtte jeg ta det med ro hittil.Jeg vill ikke gå opp 28 kg som med første barna.

 

Har noen av dere ærfering med svømming? Hvor? Hvor ofte? Hvor kjøpte du gravid badedrakt? Kan man få noe farligt fra vannet?

 

Orker ikke trenning senteret nå.

 

Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svømming er kjempe bra trening, fordi det gir kondisjonstrening (hvis du gir på litt), lett styrketrening, og er viktigst: ikke belastende på kroppen. Misforstå meg rett, kroppen trenger belastning for å bli sterkere, og ikke minstt for å opprettholde benmasse (motsatt er osteoporose), men mange gravide plages jo med bekkenet og ønsker ikke den belastningen vanlig trening kan gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei jeg venter nr to. og har allerede svømt masse, det gjorde jeg med førstemann og. veldig bra trening og du slipper all hopping og løping, samtidig får du trent pust og lunger noe som er bra under fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vil dere anbefale og svømme hvis en er under 12 uker på vei? :-) Er litt hypokonder, etter to spontanaborter og ingen barn.. Har lyst å være frisk og i god form i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...