Gå til innhold

Noen som har gitt barna sine cosylan? Har det funka?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bare lurer siden jeg har en flaske cosylan stående, og jentungen hoster så mye på natta, og det er jo vondt for oss og henne....

Ho er ikke så sjuk at jeg ringer legevakta for det ;)

Skrevet

Du kan ikke gi hu det uten å konsultere med lege først! Det er jo morfin. Har gitt det til jentene mine etter leges ordinasjon og det har funket det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men det var nå heller ikke spørsmålet :) Bra at det funka! :)

Skrevet

Det hjelper ikke mot slim kun mot tørrhoste, men det er reseptbelagt og skal kun brukes i samråd med lege

Skrevet

Vi fikk cosylan til begge barna etter mye nattlig hoste,noe som førte til trøtte og utslitte barn og foreldre. På eldste hjalp det veldig bra,men ikke på minste(viste seg å være allergi som gjorde at ikke noe hostedempende hjalp på minste)

Men det hjalp ihvertfall veldig godt på eldste.

God bedring,og håper dere snart får bedre nattesøvn både store og små:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jupp, vet at det bare funker mot tørrhoste, og det er nettopp det hun sliter med :)

Ikke noe allergi her i gården, det er begge unga testa for :o) Får astmamedisin da, men det hjelper ikke når det først har satt igang..

Jotakk, det håper vi også :) Gleder meg til påske, da skal vi sove leeeeeenge :o) (Eldste skal til pappaen, og vi skal til svigers!;o) )

Skrevet

JA! Det funker.

Vi har fått det til eldstemann (første gang var han ca 2 år) Legen sa at barn "skal" hoste når de er syke, men for å bli frisk er det også viktig med god søvn.

Så, etter dette - om han er plaget av irritasjonshoste om natten, får han gjerne litt cosylan - og da sover han innen en halvtime.

Vi har alltid en flaske stående i kjøleskapet, og om vi er tom spør jeg om resept på dette når vi er hos legen av en eller annen årsak. Det er ikke sånn at han får det i tide og utide. (Det høres kanskje sånn ut)

Men følg dosering angitt av lege (alder, vekt på barnet)

Skrevet

Vi har alltid en flaske i kjøleskapet. Legen skriver ut ny resept når vi er tomme. Han sier det er mindre bivirkninger med denne enn med de andre hostesaftene, dessuten er Cosylan den eneste som virker. 2,5ml også er det stille hele natta, istedenfor å prøve alle mulige andre som ikke virker. Morfin har veldig lite bivirkninger i forhold til andre virkemidler. Hovedbivirkningen er avhengighet og døsighet. Og såååå mye får ikke ungene her.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Godt å høre :)

Nå er det ikke sånn at jeg tenkte å fore hele nabolaget med detta, men jeg har snakka med legen om det på fredag, fordi en mor lurte på det samme som meg. Hun hadde en flaske stående som var til seg, og legen sa det var greit å prøve på ungen :o)

Ikke tenkt å kjøre på med hele flaska da ;)

Skrevet

Håper det virker for henne da. Det er pyton når de hoster sånn på natta at de ikke får sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...