Gå til innhold

Hvordan er det enklest å komme seg fra Værnes til Trondheim med et barn, barnevogn og bagasje alene?

Anbefalte innlegg

Buss eller tog?

Hvor er egentlgi togstasjonen?

Bussen går vell fortsatt "rett utenfor" døren.

Men toget?

Kan mimre noe om et skilt da jeg var der for 2år siden. Meeen.

Kunne godt tenkt meg å tatt toget jeg da :)

Liker tog. Men er litt usikker på alt pakket da. Alene med lite barn (1,5år) bagasje og liten plass. Kanskje jeg har dårlig tid før toget går videre igjen også?

Fortsetter under...

Jeg ville ha valgt toget uten tvil!!! :) Det står skiltet tog til høyre ut av hoverutgangen! :) På toget så har man muligheten til å bevege seg mye mere og man har mye mere plass enn med bussen der man sitter sammenklemt!!! :) Går vel endel fortere regner jeg med og! :)

Jeg hadde aldri vært i tvil ihvertfall!! :)

det koster 320 for flytaxi med trøndertaxi. da er du nødt til å gå forbi hoveddrosjeholdeplassen og til trøndertaxi-holdeplassen. og du må huske å si at du skal ha flytaxi, hvis ikke blir det ordinær (dobbel) pris. det er kanskje verdt de pengene?

Annonse

Det går fint å ta med seg barnevogn på toget! :) Har gjort det mange ganger før! :) Konduktørene på trønderbanen (ja jeg vet at det egentlig ikke heter det), har jeg bare gode erfaringer med med tanke på å få hjelp! :)

enklest å ta bussen. de står rett utenfor, og du kommer deg helt inn til sentrum, flere avstigninger i byen. billigst også. dilemmaet med taxi er barneste + dyrt. toget er et stykke unna om du har mye bagasje. har alltid tatt bussen jeg ihvertfall. svigers tok taxi en gang, og av en eller annen grunn måtte de betale flere hundre kroner mer enn vi trodde det kostet. 800 tror jeg det var. ikke blid da de kom:-/

På flybussen må du legge barnevogna i bagasjerommet, og de har ikke barnestoler såvidt jeg vet. Det har de vel forsåvidt ikke på toget heller, men der er det jo ikke vanlig å sitte fast i det hele tatt... Nå er jo ungen din stor nok til å gå og sitte selv, men da jeg reiste med baby på 7 mnd som var overtrøtt etter venting på flyplass og timer på fly med vonde ører og jeg endelig fikk ut barnevogna og baby sovnet hadde det vært greit å bare trille ombord på toget og latt henne sove i vogna istedet for å måtte ta henne opp og sitte med den sure trøtte ungen på fanget i enda en halvtime...

Vi kommer nok til å ta bussen, da bussen stopper på mer gunskige steder enn toget. Det er alltid to sjåfører som hjelper med bagasje, billettsalg osv på bussen. Og spør du så får du sikkert hjelp når du skal av.

Når skal du reise?

Vi drar oppover på tirsdag, kanskje jeg kan hjelpe deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...