Bare meg123 Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Samboeren min og jeg har fått time til journalsamtale hos Storkklinikken ) Litt ventetid ja,men den som venter på noe godt... Vi gleder oss ihvertfall! )) Men vi er nye i "gamet" og vet ikke så mye om dette som skal skje annet enn det som står på sidene dems.Og det er jo en del,men det hadde vært litt "tryggere"og fått info fra noen som har vært der! Håper på svar og kanskje gode råd fra noen der ute Og til dere som også er "in action":Lykke til videre ))
vbn246 Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Kunne nok ha henvist dere til innlegg ang journalsamtaler lenger nede på siden over innlegg, men kan godt ta en liten runde med info her=) Jeg var der i sommer. Fikk all informasjon i forkant. Jeg sa at jeg ønsket en åpen donor og fikk tilsendt en liste over aktuelle kandidater. Fikk velge sånt ca ut derfra. Samtalen gikk veldig mye ut på helsetilstand, matvaner, alkohol,trening.. men den gikk også på hva jeg vil si til barnet, hvorfor jeg valgte åpen donor, hva resursser jeg har osv Jeg ringte dem den dagen jeg fikk eggløsning, og ble tatt vel imot noen timer etter. Klinikken minner meg om en spa avdeling- rolig, koselig og personlig (det er min mening) Jeg kunne ikke insemineres som forespeil, jeg måtte ta det vaginalt- de syns at dette var så synd for meg at de ga meg dobbel dose på husets regning- det kan man ikke klage på!! Så jeg vil si at de er hyggelige og proffe. Du må bare være klar over at det er ingen leger der, og at deres kompetanse derfor er begrenset i forhold til hos andre private klinikker. Så for meg blir en privatklinikk neste=)
Tjorven1 Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Jeg kan anbefale Stork på det varmeste! De har vært helt fantastiske alle sammen i den kontakten jeg har hatt med dem. Som hun skriver over var det først journal samtalen, og vi snakket om det samme som hun skriver over. Jeg fikk også en innføring i det praktiske ang. eggløsningstester, og tilsendt noen fra Stork – NB. Disse funket IKKE for meg! Eggløsning forkortes her inne med el. Jeg skulle ønske noen hadde forklart meg at de ”billige” el ikke funket noe særlig for enkelte. Jeg mistet min første tur til Stork pga det. Etterpå har jeg kun brukt Cleare blue digital, som jeg har kjøpt på http://www.billige-tester.no/clearblue_digital_eggloesningstest___7_stk_-p-51.html vesentlig billigere enn på apoteket og kommer rett i postkassen noen dager etter man har bestilt. Har dere tid hadde jeg testet ut mnd før for å bli fortrolig med det. Jeg begynte å teste dag 10, etter å ha hatt helt fast syklus i 20 år, begynte plutselig el å være fra dag 10 til 14. Det som er forskjellen på Stork og for eksempel Nordica er at Stork ikke har leger, så om dere skulle behøve prøverør etc. må dere over på Nordica senere. Jeg brukte spes. her hjemme på den hjelpen jeg behøvde. Jeg hadde tenkt å prøve 3 ganger på Stork først, og så evt. Nordica. Stork er som hun skriver over – litt ”spa aktig” m/ dempet musikk og herlig atmosfære. Man for ett eget rom man kan ”hvile ut” etter ins. En halvtime. Og for meg har det vært så godt, på en så stressende dag, med fly, tog etc. som skal rekkes. Jeg var på Stork 4 ganger ble gravid 3 ganger (ikke første gang). Mistet 2 ganger pga progrestoron mangel viste det seg. Etter at jeg fikk medisiner gikk alt bra, og Stork frøkna er ventet 28/5-09. Dere er velkommen til å lese i bloggen min, om min lange vei til å lykkes… og alle ”omveiene” det er blitt. Husk å begynne nederst å les opp, jeg har laget den for at de som kommer etter meg kan slippe å bruke tid på de samme ”feilene” jeg gjorde. Lykke til! Jeg har aldri angret på å bruke Stork, kanskje vi i fremtiden møtes på et av de årlige ”Storktreffene” med barna våre?
Bare meg123 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2009 Hei vbn246 Takk for svar Jeg har sett bilder på nettet om hvordan det ser ut der,og ja,det ser ut som en spa-avdeling. Men føler det gjør godt. Blir litt mer avslappet Er ikke så gla i leger og sykehus,så det er greit at det ikke er hvite vegger,hvite frakker og heeelt sterilt,hvis du skjønner Hva mener du med at du kunne ikke insemineres som forespeil? Og at du måtte ta det vaginalt? Trodde det ble gjort vaginalt jeg...mulig jeg er helt på jordet,men jeg må ha det inn med teskje hehe Jeg er helt ny i dette her! Og skjønner ikke alt God service da ja,at de satte det på huset! )) De har ikke leger der nei...det visste ikke jeg! Ja man lærer så lenge man lever. Og tusen takk igjen for svar! All hjelp er god hjelp ))))) Lykke til videre. Tyrejenta
Bare meg123 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2009 Hei Tjorven1 Takker for fine svar! Takk for beskrivelsen av hva disse forkortelsene betyr Jeg har bestilt meg el tester på billigetester.no for å prøve de ut,så den er i boks ) Men takk for tipset Jeg har også satt meg som mål og prøve 3 ganger på Stork Håper jo det skal holde Jeg tror også at den "hvilende halvtimen" gjør godt for meg etterpå. Tror jeg må "gires ned igjen"etter oppstyret! Uff,du har vært igjennom en del du. Tøff runde det :-/ Men godt å høre at det endelig klaffet for deg! )) Tusen takk for det Tjorven1,jeg har lest bloggen din(sendt deg privat brev).Fint skrevet! )))) Hehe,ja tenk om det! Det hadde vært magisk Et møte med ønskebarna )) Lykke til videre
Hanney*daiperdaika og påhenget Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Jeg og min samboer har brukt Stork 2 ganger og jeg må innrømme at første gang man skal igjennom noe så spesielt, er Stork helt perfekt! (etter min mening) Du blir godt tatt imot og det er en rolig atmosfære. Det er mye dill og dall og kanskje kjekt når det er første gang Vi byttet til Nordica nå på 3. forsøket (har 2 graviditeter påStork), og vi er veldig fornøyde med dem (og ble gravide på første forsøk igjen). Det er kjapt, enkelt og greit. De har leger og i tillegg har de UL slik at de kan se hvor i EL du er. Nå som dette er vår 3. gang, hadde vi ikke behov for alt det dillet på Stork! I tillegg så vil jeg også informere (som gjort over her) at billig EL tester ikke funker særlig bra. Vi sverger til clearBlue sine tester, selv om de er endel dyrere. Med de billige EL testene ble jeg stående utrolig lenge på badet og fundere om jeg hadde EL, eller om streken ikke var sterk nok.... Villedende og frustrerende. Min anbefaling for deg som er helt ny i gamet er å kjøpe CB sine tester. Da slipper du ekstra forvirring ) Lykke til:)
Bare meg123 Skrevet 8. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2009 Hei du Takk for svar Jeg tror jeg trenger en rolig og fin atmosfære første gangen,da jeg sikkert er litt stressa siden jeg ikke har peiling på hva jeg går til!Så da er nok Stork fint for meg høres det ut som ja De har leger der ja...oki?Øverst står det at de ikke har det?!? De kan se det ja! Jammen det høres fint ut Takk for tipset ang testene.Jeg skal kjøpe CB tester! Skal kjøpe de denne måneden,slik at jeg kan prøve de ved neste el Takk skal du ha. Lykke til videre du også Tyrejenta
vbn246 Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 hei igjen. Det er j.mødre som er ansatte på klinikken. Det er på Nordica de har leger. Jeg har for trang gang inn til livmoren, derfor kunne de bare inseminere meg vaginalt (som ved et samleie). Skal livmorhalsen palperes (utvides) må dette gjøres av lege. Du vil nok få et katheter helt opp i livmoren for at sæden skal få mest mulig veivisning=)=) Jeg fikk den ved livmormunnen. Er nok enige med at de nesten er for omstedelige på Stork, men der er greit med en slik start i dette gamet..du kan tidsnok bytte over til Nordicas samlebånd når du er herdet. Lykke til
Bare meg123 Skrevet 9. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2009 Hei igjen Oki Takk Du har det ja...oki...da skjønner jeg! Beklager altså,men jeg forstod ikke det med en gang :-/ Hehe,ja jeg får bytte hvis jeg føler meg trygg,og herdet hehe Men kan jo være en grei start Takk for svar. Setter veldig stor pris på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå