Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Har dere lyst å skrive litt om hvilke danske klinikker dere har valgt og hvorfor? Hvilken andre medisiner og/eller behandling har dere fått? Har det gitt ønsket resultat realtivt fort? Gyn min her sa at mange hadde strevd lenge her og blitt fort gravide i Danmark... Takk for svar!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Hei Nurket 1! Det var kjempeleit at egget ikke festet seg! Jeg har også hatt store problemer med festingen, blir 42 til sommeren. På Ciconia opererte de bort en skillevegg og ble etter mange forsøk gravid rett etterpå! Hadde et mislykket IVF der i mars, men fikk ut 6 egg, og bere 1 befruktet. Nå skal jeg begynne igjen, og jeg har selv fått bestemme medisineringen min! Skal få Puregon 300 IE + Menopur 300 IE sammen. Pga. at eggkvaliteten skal bli bedre med Menopur, turde jeg ikke å kutte den helt ut likevel... Skal også ha Prednisolon, Klexane, Albyl-E, assisted hatching og akupunktur + babyklister + Solvipect + Babyklister + Wheatgrass! Jeg skal ha innsett i uke 20 tenker jeg. Prednisolon er kortison som virker betennelseshemmende. Det brukes for at egget ikke skal støtes ut som fremmedlegeme. Klexane er blodfortynnende som man bruker når man feks har fått blodpropp, jeg skal ha 20 mg. Albye-E er også blodfortynnende, jeg skal ha 75 mg. Blodfortynnende fordi det øker blodgjennomstrømmingen i livmoren, ergo lettere for egget å feste seg. Jeg vil også nevne at dr. Hausken på Klinikk Hausken i Haugesund er helt fantastisk! Hvorfor ikke prøve han, da? Lykke, lykke til! Stå bare på, du! Jeg ble gravid først ette 11 forsøk, og priser meg lykkelig for at jeg ikke ga opp.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2009 Åh! Det var jammen litt av en liste og mange gode tips... Dr. Hausken har jeg hørt om før ja...er det en privat klinikk? Hvorfor heller han enn privat i Danmark? I Norge kan de ikke utføre AH? Trodde det var en fordel for sånne gamle høner som oss :-) Blir litt gal av at det er festestopp her...har hatt tre av fire på de fire første forsøkene (to gikk galt), og nå fire uten resultat.... Takk så lenge!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2009 Hei igjen...gratulerer med graviditet! Du er jammen utholdende og hurra for det! Ehhh...hvordan sender man private meldinger her? Hvor ble du gravid til slutt? Hvorfor tror du selv? Magi?
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 5. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2009 Hei igjen...gratulerer med graviditet! Du er jammen utholdende og hurra for det! Ehhh...hvordan sender man private meldinger her? Hvor ble du gravid til slutt? Hvorfor tror du selv? Magi?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Jeg ble gravid i des 2005 etter at jeg opererte bort skilleveggen i livmoren. Fikk en nydelig gutt sept 2006! Det var på Ciconia i Danmark de klarte det! Gjorde assisted hatching.
sunsen Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Hei. Det er så utrolig godt å se at det kan lønne seg å være sta og ikke gi opp, skal til Danmark nå for vårt 4 forsøk og håper inderlig vi lykkes der Skal ha assisted hatching og krysser for at det går bra denne gangen. Har blitt gravid på IVF forsøk her hjemme men dessverre endt i spontan ab. Jeg lurer på styrken på Prednisolonen jeg og doseringen, Albyl E er jeg klar over men litt usikkker på Prednisolon. Hørt mange som har hatt full klaff med dette. Ønsker å prøve alt selvsagt........ FInt om noen har svar... Lykke til alle slitere..... Klem sunsen
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Jeg skal ha Prednisolon 10 mg fra og med den dagen jeg begynner med Puregon + Menpour. Jeg skal stå på dette en liten stund etter egginnsett. Er usikker på akkurat hvor lenge.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 13. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2009 Takk for svar... Flere om Danmark?
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 19. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2009 2barnsmor-febr2010? Hvorfor har du ikke prøvd Hausken selv? Jeg har tatt rådet ditt :-)
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 19. april 2009 #11 Skrevet 19. april 2009 Fordi jeg stoler 100 % på Ciconia og jeg fikk det akkurat som jeg ville der. Jeg har selv bestemt hver eneste medisin og doseringen selv (jeg har jo mye erfaring på området, kan man trygt si...!) Og fordi de i Norge, heller ikke på Klinikk Hausken, sa de, gjør IVF på kvinner som har høyere FSH enn 12. Og min var på 13 (men sannsynligvis litt lavere da jeg ammet da den ble tatt. Så da sier det seg selv at Ciconia er er naturlig valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå