Gå til innhold

stasjonsvogn eller ikke? hva slags bil har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg bil nå og tenkte først at jeg måtte ha stasjonsvogn, men det er kanskje mulig å få inn vogn i "vanlige" biler også?

Hva slags bil har du og er du fornøyd? hva anbefaler du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Audi A6, er kjempe fornøyd og elsker bilen min. Men har 2 barn som krever barneseter og med stor barnevogn og masse bagasje så måtte vi fortsatt ha takboks for å få med alt... :-)

Skrevet

vi har opel vectra stasjonsvogn, og er veldig fornøyd! Kommer nok til å ha stasjonsvogn til barna blir større, er utrolig godt å ha plass til noe mer (f.eks når vi har handlet mat) enn bare vognen i bagasjerommet :)

Skrevet

Vi har SUV, en Honda CRV. Kjekt med 4-hjulstrekk og en veldig stødig og driftssikker bil. Må likevel si at jeg savner stasjonsvogna vi hadde før pga den gode bagasjeromsplassen. Skulle jeg anbefale småbarnsforeldre en bil måtte det bli Ford mondeo stasjonsvogn. MASSSSE plass bak!

Skrevet

Vi har Audi Allroad, stasjonsvogn med 4-hjuls trekk. Det er grei plass bak, men vi har på skiboks, og den er alltid stappfull når vi skal på tur. Så av og til skulle vi ønske vi hadde Caravelle eller noe. Og vi har bare ett barn enda..hehe.. (og heller ingen dyr)

Skrevet

Har Volvo V70 stasjonsvogn, liker den godt. Masse plass i bagasjerommet :) Hadde sedan før, syns det var for lite bagasjeplass med tanke på vogn.

Skrevet

Vi har en 2-dørs golf. Selvsagt er den liten, men vi får vogna i bagasjerommet og bilstolen bakovervendt, så da er det jo greit =) Men blir nok byttet ut i noe større så snart vi har mulighet, hehe =)

Skrevet

Reneault Scenic "flerbruksbil", som det heter. Kjempefornøyd med den. God plass til vogn og andre ting, den er veldig høy så det er god utsikt spesielt bak, og det er to soltak (småen elsker å sitte og se ut av takluka "si").

Skrevet

Har en Toyota Landcruiser 500, den en stor med masse plass bak. får både inn en stor vogn, bagasje + en stor hund. Har dessuten to ekstra seter som kan settes inn bakerst sli at det blir 7 seter, men de kommer nok aldri til å bli brukt.

Du kan fint klare deg med en liten bil, men er ihvertfall lurt med en 5-dørs kombibil, mtp barnesetet og at du må få inn vogna bak.

Skrevet

takk for mange gode tips! Veldig enig i at jeg ihvertfall skal ha 5dørs!

og jeg tror jeg går for stasjonsvogn.... Men hva slags bil...????

Skrevet

Har hatt en del biler opp gjennom årene pga. firmabil-ordning.

Alle er stasjonsvogn - noe som burde være et "must", så lenge man har plass mtp. parkering o.l. Stor stasjonsvogn på Grüneløkka med kun gateparkering er ikke å anbefale ...

Har nå en Ford Mondeo nå (2007-modell), som er suveren plass- og kjøremessig. Opel Vectra (som noen andre nevner) er også bra.

Men den bilen jeg har vært mest fornøyd med må definitivt være Mazda 6 (2004-modell). Fin bil og null problemer - i motsetning til både Opel'en og Ford'en, hvor det har vært en del småplukk. God plass og stort bagasjerom hadde den også. Prisen er også grei - både ny og brukt.

Lykke til uansett med bilvalget!

Skrevet

jasså...hmmm den må jeg sjekke ut! takk for tipset:)

Skrevet

Sjekk også WV Passat. Dem er store i baggasjen og en rimeligere klasse en f.eks Audi A6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...