meeee Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 jeg er helt ny innpå her,og prøver lese litt om deres opplevelser...men jeg detter helt ut av alle forkortelser..kan noen fortelle meg hva dette betyr?: PP IVF EL (denne tror jeg at jeg har skjønt,eggløsning? hehe) SA PA GU MA TR
Vegaspia Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 skal stå forklaring på forkortelser et sted her men ligger kanskje laaangt nede.. kan hjelpe deg med noen få da... PP --> prøveperiode IVF--> prøverør (husker ikke helt forkortelsen her ) EL (denne tror jeg at jeg har skjønt,eggløsning? hehe) JEPP ) SA --> spontan abort PA GU MA -- >Medisinsk abort TR--> Tante Rød de andre 2 vet jeg ikke .. men sikkert andre som er flinke på dette kan fortelle )
Vegaspia Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 http://www.barnimagen.com/felles/bli_gravid/bligravid_sjargongen/(language)/eng-GB
MK73 Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 IVF--> In Vitro Fertilisation PA -> har jeg faktisk aldri sett brukt før... GU -> gynekologisk undersøkelse MA -- > MA står for ”missed abortion” eller ”retinert foster” og betyr at det avdøde embryoet/fosteret blir liggende i livmoren uten å avstøtes. Medisinsk abort forkortes vanligvis ikke til MA, men er en prosedyre som brukes i økende grad ved selvvalgt abort eller etter en missed abortion eller incomplete abortion (ufullstendig SA) og innebærer medisiner i stedet for et kirurgisk inngrep. Cytotec er den vanligste medisinen, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå