Gå til innhold

Jeg tråler litt kirkegårder og sånt,

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte

fra tid til annen, men det er sjeldent jeg egentlig kommer over navn jeg ikke har tenkt så veldig på og aldri hørt før - i dag så leste jeg navnt Jul som fornavn, også tenkte jeg at det egentlig er ganske fint, og at jeg kanskje liker det litt. På en annen side er det jo litt sånn etternavn -Juel- og Niels Juels gate og sånne ting. Det er jo en koselig gate da, hehe.

Men ja, er det helt håpløst? Og hvis ikke - hva med Jules? Som blir ja, omtrent det samme - men jaja.

Fortsetter under...

Vittig du nevner det, min kjære stebestefar (som i grunn har opptrådt som bestefar for meg i hele mitt liv...) heter Juul (+ et navn til, som klinger veldig fint til). Jeg har selvfølgelig råkoselige assosiasjoner, dessuten heter en i parallellklassen min det til andre fornavn, det er så tøft.

Ville absolutt ha skrevet Juul slik, for å skille det fra høytiden. Jules, tja, fungerer jo fint det også, men foretrekker Juul.

Juul Felix ;-D

Kollegaen til moren min heter Jul-Geir.

Jul er egentlig litt fint, men ikke alene.

Igår ga han bort påskegodt til kollegaene sine og skrev en liten hilsen: "God påske. Hilsen Påske-Geir".

He he, den var litt søt :P

Annonse

Kjenner en som heter Jul-Otto ;) Så har hørt det.. men aldri tenkt noe over navnet før jeg så Jul her nå. Har liksom hørt det så mange ganger. Syntens Jul er litt tøft jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...