Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga at snuppa mi spiste så sinnsykt mye (får kun mme, å drakk alt fra 1,5 - 2 liter i døgnet) har hun de siste 4 kveldene fått tynn tynn velling fra flaske. Jeg har kun hatt 2-3 teskjeer med risgrøt i en flaske med 200ml mme.

Merker i grunn allerede forskjell, det kan selfølgelig være tilfeldig, men hun drikker iallefall ikke like mye lenger. I tillegg virker hun mer fornøyd, før var hun alltid sulten men aldri mett virket det som.

Når kan jeg begynne å øke på med litt tykkere velling? Hva bruker dere?

Foreløpig bruker jeg flaskesmokken med 3 hull (avent) og det funker greit. Ser for meg at vellingen må være ganske så tykk før man kan bruke sånn velling-tut?

Når kan/bør jeg begynne å gi henne ett grøtmåltid i tillegg? (Med skje)

Tenkte kanskje å begynne med en pitteliten porsjon på formiddagen om 2-3 uker?

Hun er forresten 3,5 mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

180 ml vann og 6 strøkne skjeer med Nan.

Også tar jeg den samme skjeèn som jeg bruker til nan, å tar 5 skjeer med grøt pulver. Å da bruker jeg velling-tut.

Nå er min sønn 6 og en halv måned.

Han har fått grøt siden han var 3,5 måned.

Hvis du nå øker med en ts med grøtpulver i flaska for hver dag, så kan du begynne med grøt i løpet av kort tid.

Jeg synes personlig at ris grøten klupet seg, så jeg likte best mais grøten.

Bor du i nærheten av Sverige, så kan jeg anbefale semper sin banan grøt fra 4 måneder. Den blandes ut med bare vann og ikke med Nan. Gutten min elsket den.

Skrevet

Takk for svar :)

Hva er egentlig forskjellen på grøt/velling som er balndet med mme og de som er blandet med vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...