Gå til innhold

hvorfor er det så mangen her inne som sier at kjøttdeig ikke er menneskamat, og at det er simpelt og ekkelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg liker kjøttdeig jeg! bruker det ofte! bruker karbonadedeig også avog til, men det er så mye dyrere, at det blir som regel kjøttdeig!

synes det er rart med disse som sier at kjøttdeig er noe dritt..

Skrevet

Her i huset inntas det store mengder med kjøttdeig. Forstår heller ikke hva som er så dårlig med det.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Fordi kjøttdeig inneholder mye fett, salt, vann, brusk og bein. Karbonadedeig er mye renere enn kjøttdeig.

Men for all del, du dauer ikke av å spise det=)

Skrevet

Bruker aldri kjøttdeig. Det er kvalmt! Bare fett. Jeg får et fettbelegg i ganen når jeg spiser det. Her bruker vi svinekjøttdeig. Til nød karbonadedeig. Liker ikke smaken på den lenger heller jeg da...

Skrevet

ja her i huset går det også mye kjøttdeig. driter i hva andre mener om det. spiser nå det alikavel:) å har ikke tatt skade av det:)

Skrevet

Bruker ofte kjøttdeig. Eller karbonadedeig.. Men oftes kjøttdeig fordi det er billigere. Bruker det til taco, spagetti, pizza osv.. svinekjøttdeig syns jeg lukter gammel sau når jeg steker den, kyllingkjøttdeig syns jeg heller ikke er noe godt..

Skrevet

Det har jeg aldri hørt enda jeg har vært her fast i 3 år.

Selv spise vi for det meste karbonadedeig, da det har mest kjøtt. Kjøper også deig som ikke er tilsatt gass, nitrosalt, vann osv.

Skrevet

Det er fordi det finnes alternativer som smaker mye bedre og som er mye sunnere:) Vanlig kjøttdeig har jeg ikke spist (hjemme hos meg selv) på det jeg kan huske, syntes det er skikkelig ekkelt!

Skrevet

Her ligger kjøttdeigen på stekepannen akkuart i dette øyeblikk, og jeg gleeder meg til deilig taco:)

Vi prøvde svinekjøttdeig sist og fy for noe ekkle greier, ødela hele middagen vår:( Så heia kjøttdeigen ( eller karbonade deig, men den er så dyr:()

Skrevet

vi bruker kjøttdeig ofte vi :)

Skrevet

Vi bruker mye karbonadedeig, kjøper i Sverige:) Billig der!

Skrevet

Vi bruker MASSe og da mener jeg masse kjøttdeigl!

flere ganger i uka.

kyllingkjøttdeig, vanlig kjøttdeig og noe karbonadedeig.

Svinekjøttdeigen er forferdelig synes jeg.

Skrevet

Er det noen som mener det her inne? har ikke fått med meg det jeg. Men kjøttdeig er nok ikke så sunt, samme som pølser, des renere kjøttet er des bedre er det og dyrere. Vi bruker kjøttdeig flere ganger i uken:-) pasta, pizza, taco. Synes ikke svin og kyllingkjøttdeig er noe særlig og vi er så lite kreative når det gjelder maten.

Skrevet

Har aldri hørt om dette før jeg ( antikjøttdeigmennesker altså). Her bruker vi karbonadedeig( har familie som ikke tåler svin). Kjøper i Sverige så ikke så dyrt. Allsidig er den også : )

Skrevet

Vi bruker både vanlig kjøttdeig, karbonadedeig, men aller helst solvinge sin kyllingkjøttdeig fra rema1000. Den er kjempegod, og ikke tilsatt salt! Eneste spisbare kyllingkjøttdeigen og den er fantastisk!

Skrevet

Jeg synes vanlig kjøttdeig er heslig, og i vår familie lager vi ikke mat av det. Kyllingkjøttdeig og til nød svin- går an. Du må da spise akkurat hva du vil for min del.

Skrevet

Hos oss bruker vi ikke kjøttdeig. Har hendt en sjelden gang, men alle gangene har vært mislykka forsøk. Det er rett og slett ikke noe som faller i smak hos oss.

Magen min reagerer hver gang, og konsistensen er heller ikke å foretrekke.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Og svinekjøttdeig og kyllingkjøttdeig inneholder liksom mindre beinrester og sånne ting enn kjøttdeig fra okse? Det tror jeg ikke på et sekund.

Og si at kjøttdeig er bare fett er jo bare tull, rett og slett. For det er jo en max grense på hvor mye fett det kan være i kjøttdeigen. Selvfølgelig er karbonadedeig magrere, men også helt uten smak.

Her brukes kjøttdeig med god samvittighet, når vi skal ha mat som det er en av ingrediensene i. Men jeg kjøper god kjøttdeig, kjøttdeig som ikke forsvinner når den legges i panna.

Skrevet

Jeg bruker endel kjøttdeig, bla til kjøttkaker, kjøttpudding og lasange. Vi har kanskje kjøttdeig middag 1 eller 2 ganger i uka, men spiser mest kylling. Men det går jo ann å velge en sunnere variant av kjøttdeigen som inneholder mindre fett. Jeg betaler gjerne litt mer for en sunnere variant!

Skrevet

Hvis du er så opptatt av smak at du må fylle opp met fett er det jo litt rart. Har du hørt om krydder? Det er selvfølgelig din sak om du vil fylle kroppen din med fett.. Det er jo kjent at svin og kylling er magrere enn okse og da spesiellt kjøttdeigen. Les på pakkene neste gang du er i butikken så kanskje du tror det da...?

Skrevet

Fordi det er mange sære mennesker på dib??

:)

Haha, bare tuller.

Her går det masse i kjøttdeig, karbonadedeig er for dyrt og synes ikke svine og kyllingkjøttdeig er noe godt. Hva andre mener er for meg knekkende likegyldig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...