Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at jeg har latent hypoterose, og skal sjekke stoffskiftet gjennom en prøvesyklus til...

Noen som har noe erfaring fra området ???? :))

Skrevet

Har selv problemer med lavt stoffskifte, men har ikke samme diagnose som deg. Har sett inne på forumet 'Mødre med funksj.hem.' at det er flere her inne på BIM med spørsmål om hypotyreose og bruk av Levaxin. Tror det er ca. 10 % av norske kvinner som sliter med dette, så mange leger har god kompetanse. Vi får bedre oppfølging under svangerskapet, enten av spesialist eller av fastlegen. Det er viktig å holde kontroll på stoffskiftet når man er gravid.

Skrevet

Jeg har samme diagnose, og de betyr at du ikke har lavt stoffskiftet, men at du er på grensen. Jeg går på Levaxin for å få en litt mer gunstig og lavere tsh, og ved hjelp av IVF er jeg nå ny-gravid. Jeg skal øke dosen litt når jeg går gravid, og blir visst fulgt tettere opp. Min tsh lå på rundt 4 - 4,5 før jeg begynte med Levaxin, mens den bør ligge på mellom 0-2 når en ønsker å bli gravid.

Håper du ble litt klokere!

Lykke til!

Skrevet

Hmmm.. tror min var over 5... husker ikke helt..

Skal be om Levaxin etter neste måling. Håper d er tidsnok...

Hvor lenge gikk du på Levaxin før den gikk ned da ??

Skikkelig dumt å miste pga slikt... :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk hypotyreose etter svangerskapet mitt (TSH på 12!). Var sikker på at det var noe alvorlig galt med meg siden jeg var så vanvittig trøtt og sliten i månedsvis. Har fått Levaxin som stadig økes i dose for å finne riktig nivå. Når når jeg går på Pergo går verdiene litt i alle retninger, men det stabiliserer seg når jeg (forhåpentligvis) snart kan slutte med det og gå over i gravid-dosering :-)

Skrevet

Jeg ble undersøkt for bla dette da jeg prøvde å bli gravid med førstemann. De fant gjennom blodprøver at jeg hadde litt lave verdier, men det var akkurat i grenseland. Jeg hadde også litt for mye av mannlige kjønnshormoner i blodet. Grunnen til at jeg ble undersøkt, var at jeg hadde så lange menssykluser. Opptil 4 måneder! Jeg vet ikke om det var tyroksinen som gjorde det, men syklusene ble kortere og kortere. Den første gangen jeg hadde 4 ukers syklus, var den måneden jeg ble gravid. Tok 1 år fra den dagen vi bestemte oss for å prøve, til jeg ble gravid. Dette fordi jeg tok kontakt med lege med en gang jeg skjønte at syklusen ble lang, og dermed fikk hjelp fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...