sanne34 Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 Min venninne har fått jente, og fikk lite info om stell på sykehuset. Selv har jeg to gutter og har kun erfaring fra de. Vi lurer på hvordan en jente skal vaskes på riktig måte. Hun får også noe hvitt utflodlignende mlm kjønnsleppene.. Hva gjør vi? Takknemlig for raske svar ;-)
frøet76 Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Det hvite skal visstnok ikke fjernes. Det skal beskytte mot infeksjoner. Jeg fjernet det på min jente etterhvert, siden det så urenslig ut. Etterpå leste jeg at det ikke skulle vekk. Syns det var dårlig info på sykehuset, ja. En skal kun tørke vekk evt synlig bæsj der det kommer. Ikke tørke så mye i de indre kjønnslepper- kun evt bæsj.
Frøken Freken Skrevet 4. april 2009 #3 Skrevet 4. april 2009 Det er helt vanlig at jentespebarn har utflod, dette er pga hormoner fra mor, jenter kan også ha litt blodig utflod. Jenta mi hadde en litt sånn seig slimete utflod som bare ble en lang slimtråd når du dro den bort fra skjedeåpningen med mesoften. Vask forsiktig mellom ytre kjønnslepper med lunkent vann på mesoft - husk å vaske forfra og bakover, slik at ikke bakterier fra avføring og tarm kommer i urinrør/ skjedeåpning. Man skal ikke "pirke" innover i skjeden for å få vasket. Pass på at det får tørke godt i hudfoldene så hun ikke blir sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå